Важно | В Украине — велобум. Что нужно сделать, чтобы велосипедистов не «убивали на дорогах»

Автор: AdminGWP

Рубрики: Без рубрики

Кaрaнтин спричинив вeлoбум у світі: рoвeри викупoвують з мaгaзинів oдрaзу ж, як ті прибувaють. В Укрaїні інтeрeс дo вeлoтрaнспoрту тaкoж зріс, aлe інфрaструктурa зa ним нe встигaє: стoличні вeлoсипeдисти мінімaльнo зaxищeні нa дoрoгax зaгaльнoгo кoристувaння.  

рoзбирaлaсь, чoму тaк відбувaється, і як цe мoжнa змінити.  

У світі — дeфіцит вeлoсипeдів

Нa тлі пoширeння кoрoнaвірусу, світ зіткнувся із дeфіцитoм вeлoтрaнспoрту, пишe Financial Times. Зaбoрoнa грoмaдськoгo трaнспoрту призвeлa дo кoлoсaльнoгo пoпиту нa зaсoби мoбільнoсті. Чимaлo мaгaзинів пo всьoму світу прoдaють вeлoсипeди oдрaзу ж після прибуття нoвoї пaртії.

Нaприклaд, у Фрaнції oнлaйн-прoдaжі вeлoсипeдів зрoсли нa 350%.   Кoмпaнії-пoстaчaльнику Decathlon дoвeлoся викупoвувaти вживaні вeлoсипeди, рeмoнтувaти їx в мaйстeрняx мeрeжі і тoді прoдaвaти.

Ситуaцію пoяснюють нeстaчу цьoгo виду тoвaрів із тим, щo Китaй тa Тaйвaнь, які зaвжди були двoмa нaйбільшими вирoбникaми вeлoсипeдів у світі, з пoчaткoм пaндeмії, знaчнo скoрoтили oбсяги вирoбництвa.  

Прoдaж нoвиx тa вживaниx вeлoсипeдів зріс у 2-2,5 рaзи порівняно з показниками минулого року. Дефіцит відчувається.

Ще одна орган значного інтересу до байків — стимулювальні заходи від влади у різних країнах. Наприклад, у тій самі Франції укортеж збирається витратити 20 мільйонів євро, щоб заохотити людей пересісти сверху велосипеди. Зокрема, держава повертатиме 50 євро ради ремонт велосипедів в зареєстрованих механіків — во (избежание цього підготували 300 000 чеків, пише Reuters.

Французам також надають субсидії нате придбання електровелосипедів: якщо замовити е-байк онлайн та заповнити відповідну форму залежно від регіону государство поверне за покупку від 100 поперед 600 євро.

Уряд Італії запровадив спеціальну програму в целях стимулювання розитку велотранспорту через компенсацію 60% вартості роверу пользу кого жителів міст з населенням до 50 000. А Велика Британія оголосила ради інвестиції у розмірі 2 млрд фунтів стерлінгів про «нової ери велосипедних і пішохідних прогулянок», зокрема тимчасових.

Згідно з даними аналітиків ресурсу Автоконсалтинг, в Україні обсяги продажу велосипедів ради березень-червень 2020 року зросли вдвічі.

Це підтверджує в коментарі керівник мережі з продажу, ремонту та прокату велосипедів Veliki.ua Олексій Кушка. «Продаж нових та вживаних велосипедів зріс у 2-2,5 рази порівняно з показниками минулого року. Дефіцит відчувається», — зазначив він.

Кушка також є засновником сервісу з громадського велопрокату в Києві   BikeNow.   Ради його словами, за час карантину попит держи оренду двоколісних також суттєво зріс — приблизно сверху 400%. «Станом на середину березня у нас було 200 велосипедів, незабаром їх если 2000», — каже він.

Скільки велосипедистів у Києві

Найчастіше интересах розуміння ситуації в країні, перш вслед все враховують, що відбувається в столиці, адже саме на) этом месте найшаленіший трафік та значно більше можливостей. Досі вважалося, що велосипедисти безлюдный (=малолюдный) приносять політичних балів, тож їхні інтереси в Києві довго здавались чимось маргінальним, пояснили у велоасоціаціях.

Одновременно судячи зі загравань із цією аудиторією одразу кількох кандидатів в мери столиці, навіть кроме знання статистики, стає очевидно: ситуація змінюється.

«Кількість велосипедистів у Києві під отрезок времени карантину зросла більш ніж у 2.5 рази порівняно з підрахунком 2019 року», — розповів   Дуся Моляка, консультант з міської мобільності, мужской член ради U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва»). 22 квітня організація нарахувала получи київських вулицях 5431 велосипедистів.  

Про замірів активісти U-Cycle двічі сверху рік упродовж двох годин у вечірній піковий отрезок времени рахують велосипедистів на 23-х перехрестях, що розташовані в радіальних маршрутах від центру до самого спальних районів Києва.

Дані підрахунку неважный (=маловажный) показують абсолютну кількість велосипедистів, але свідчать насчет динаміку використання велосипеду як транспорту. Інших варіантів збору велостатистики в столиці поки немає, пояснює Моляка.

Протести «Досить нас вбивати»

Упрощенно придбати чи орендувати велосипед у столиці — замало чтобы комфортного пересування містом. Для цього повинна бути інфраструктура, а із цим в Києві поки проблеми, констатують транспортні експерти.

Лише від початку літа в столиці пройшло двуха мітинги велосипедистів із закликом «Досить нас вбивати». У червні біля мерії активісти влаштували беззащитный пікет, а 24 липня — вдалися раньше тимчасового перекриття Хрещатику. Причина: наїзди получай велосипедистів автомобілями та невпорядковане регулювання їхньої їзди в правилах дорожнього руху (ПДД).

Згідно з чинними ПДД, велосипедистам віком понад 14 років дозволено рухатися лише велосипедною доріжкою, ли якщо такої немає —   крайньою правою смугою. Остання передбачена для того громадського транспорту та таксі, що ускладнює рух.

Крім того, водії автомобілів зачастую не дотримуються належної дистанції либо правил дорожнього руху на перехрестях, нехтуючи велосипедистами.  

«Минулого року 137 людей   загинуло   для дорогах Києва», — пояснює Аннуся Даниленко, транспортна експертка, очільниця ГО «Велодень-Київ».

У U-Cycle пропонують змінити режим дорожнього руху та вже передали проєкт закону оборона це до МВС.

Зокрема, радять кооп до українського законодавства поняття велосмуги (безвыгодный лише доріжки), велошлюзу, електровелосипедів, вкоренить спеціальні знаки та розмітку, зменшити дозволену швидкість руху в целях авто до 50 км/годочек.  

Як у Києві з велоінфраструктурою

У червні українська столиця піднялася у рейтингу міст із найбільшою кількістю заторів TomTom із третього місця получи и распишись друге у світі.

Світова практика успішного подолання заторів передбачає «пересаджування» містян, яким потрібно проїхати 5-7 км, з власних автомобиль на громадський чи мобільний транспорт. Пользу кого цього міста роблять інфраструктуру зручною отнюдь не лише для авто.

Київ теж декларує такий путь — місто має власну Концепцію розвитку велосипедного транспорту. Планують її реалізувати поперед 2025 року. У 2018 році вже змінилися державні будівельні норми з проєктування доріг, или всі капітальні ремонти тепер повинні враховувати велоінфраструктуру.  

Мер Києва Віталій Кличко у травні зазначив, що довжина велодоріжок і велосмуг у столиці – майже 100 км.   Ще 17 км — смуги громадського транспорту, -де, у межах експерименту також дозволено рух велосипедом.

У КМДА повідомляють, що давно кінця року планується облаштувати велосмуги держи проспектах Любомира Гузара та Степана Бандери, вулиці Івана Франка, Городецького, Бастіонній та інших. Вже прокладена велоінфраструктура возьми вулицях Пушкінська, Рейтарська, Золотоворітська, Заболотного, Ярославів (вращающийся) цилиндр, Туполєва, В’ячеслава Липинського, Ольгинська, Заньковецької, провулок Володимирський, эспланада Тараса Шевченка, проспект Паладіна. Завершуються роботи з улаштування велоз’ïзду з мосту Дорога) на Набережне шосе.


Інтерактивна листок реальних велосмуг та велодоріжок Києва. ЛУН Місто

Велоактивісти вважають, що цього замало.   Из-за словами Даниленко, наразі в Києві є лише Водан цілісний маршрут, який насправді теж впредь до кінця не доведений – з Троєщини вплоть до центру через Труханів острів. Але й він поки що більше ні з чим мало-: неграмотный пов\’язаний. Решта – шматки, які з\’являються під период реконструкції або ремонтів окремих вулиць.

«Виглядає, що ціль розвивати велоінфраструктуру для того київської влади є радше декларативною, аніж такою, после якої докладаються зусилля», — вважає Моляка. Він пояснює, що кошти угоду кому) розвитку велоінфраструктури в столиці виділяються ради залишковим принципом і розподіляються несправедливо.

«Менше 30% поїздок у Києві відбувається получи автомобілях, більшість — це громадський транспорт та пересування пішки. Податки впредь до міського бюджету платять всі, однак його   левова частка витрачається интересах комфорту власників авто: на розширення доріг, розв’язки, мости тощо», — зазначає він.


Охочим проїхатися однією з велодоріжок доведеться зважати для стовпи на шляху

За словами Даниленко, багато запитань також виникає вплоть до якості будівництва велоінфраструктури: «Скажімо, будують тракт вулицями Комарова-Гузара, але він повинен працювати хіба що по (по грибы) принципом телепорт. Адже є одна велодоріжка є, потім нате розв’язці нічого, потім знову авиамаршрут, але як велосипедист повинен туди потрапити — незрозуміло».

Уляна Букатюк

обозреватель , раздел Бизнес
Если Ваш брат заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.

Обсуждение закрыто.