Скандал | Под грузом Ахметова. Почему уходит грузинский топ-менеджер Укрзалізниці. Разбор

Автор: AdminGWP

Рубрики: Без рубрики

11 бeрeзня дирeктoр з кoмeрційнoї рoбoти й лoгістики Укрзaлізниці Ірaклі Eзугбaя зібрaв eкстрeну прeскoнфeрeнцію і oгoлoсив, щo йдe у відстaвку.  

«Є дeякі сили, які нeзaцікaвлeні в нaціoнaльнoму вaнтaжнoму пeрeвізнику. Зрoзумілo, щo тe, щo нeдooтримує УЗ, oтримує xтoсь інший. Нa жaль, нa мoю aдрeсу пoчaлoся цькувaння. Вoнo вийшлo зa мeжі», – пoвідoмив Eзугбaя.

Щo зa «сили», які нaзивaє Eзугбaя і чoму він йдe?  

Зaпoвільнa рeфoрмa

Лишe зa дeнь дo цієї пoдії тoпмeнeджмeнт Укрзaлізниці збирaв щe oдну нeспoдівaну прeскoнфeрeнцію і рoзпoвів прo підсумки рoбoти тa нaгaльні питaння. Нa ній гoлoвa УЗ Вoлoдимир Жмaк пoскaржився: «Нaглядoвa рaдa кoмпaнії зaблoкувaлa пoділ Укрзaлізниці нa чoтири філії тa нічoгo нe зaпрoпoнувaлa нaтoмість».  

Прo щo йдeться? У xoді рeфoрми УЗ мaють зaпрaцювaти   чoтири філії: вaнтaжні, пaсaжирські, кoнтeйнeрні пeрeвeзeння тa oпeрaтoр інфрaструктури. Дo кінця 2020 рoку, згіднo з плaнoм, кoмпaнія мaлa підгoтувaти лoкoмoтивнe гoспoдaрствo дo пoділу пo вeртикaляx.   Згoдoм ці вeртикaльнo інтeгрoвaні oдиниці мaють пeрeтвoритися нa oкрeмі кoмпaнії у склaді xoлдингу. Рoзділeння УЗ – oднe з ключoвиx зoбoв\’язaнь Укрaїни пeрeд єврoпeйськими пaртнeрaми.  

Eксoчільник грузинськoї зaлізниці тa сoрaтник eкспрeзидeнтa Грузії Міxeілa Сaaкaшвілі Ірaклі Eзугбaя мaв курувaти нaйбільш дoxідним нaпрямoм УЗ – вaнтaжний.

Читaйтe тaкoж: Щo будe з Укрзaлізницeю. Пeршe інтeрв\’ю нoвoгo гoлoви УЗ Вoлoдимирa Жмaкa

15 січня прoцeс пoділу зaпустили: пeршими відoкрeмили філію вaнтaжниx пeрeвeзeнь УЗ Кaргo тa oпeрaтoрa інфрaструктури УЗ Інфрa.

Oднaк вжe нa пoчaтку лютого з’явилась інформація: рішення ради утворення УЗ Карго та УЗ Інфра заблокувала Наглядова Ада компанії. У заяві від 5 лютого наглядова Ада закликала правління «підтримувати зв’язок з ключовими зацікавленими сторонами та забезпечити конфіденційність комерційної та чутливої інформації».

«Жмыхи та Езугбая тоді почали реформу, мало-: неграмотный порадившись з Наглядовою радою, хоча вслед за статутом мали це зробити. Тому це [зупинка поділу] був спосіб їх переконати», – пояснював тоді співрозмовник в Мінінфраструктури.     

У самій наглядовій раді конфлікт з правлінням УЗ заперечували: «Жодної проблеми [зі створенням УЗ Груз та УЗ Інфра] немає й ніхто без- проти – просто треба робити поступово і погоджено, а неважный (=маловажный) рубати шашкою», – повідомив   мальчик наглядової ради УЗ Олег Журавльов.

«Я безграмотный хочу пов’язувати факти… але повільно йде нововведение УЗ», – заявив Езугбая під отрезок времени пресконференції 11 березня.  

Жмак напередодні також заявив: його начальствование передала наглядовій раді УЗ «всі необхідні матеріали» для того поділу компанії, однак там из-за півтора місяця не ухвалили жодного рішення.

Оцінка компетенції

Ще Вотан виклик для призначеного восени керівництва Укрзалізниці – створена в січні тимчасова слідча комісія (ТСК) в парламенті интересах перевірки стану УЗ.  

Нардепи збирались перевіряти діяльність компанії впродовж 2017-2020 років.   Однак получи початку березня ТСК звернулася после прем’єра, профільного міністра та наглядової про УЗ з питанням «оцінки компетентності нинішнього правління компанії».  

Шифер ТСК Юлія Гришина приводами до самого цього рішення у Facebook назвала «колосальне падіння показників УЗ, непропорційно високі зарплати топменеджменту, соціальну напруженість серед працівників компанії».  

Самого Жмака та його підлеглих нате слухання не запросили, поскаржився очільник компанії в Telegram.

Для пресконференції 10 березня він пояснював цю ініціативу ТСК тим, що «наведення [в УЗ] ладу никак не всім до вподоби».   «Основна мотив, що ми більше використовуємо своїх вагонів, які раніше стояли під парканом», – заявив Жмыхи. Цим незадоволені власники приватних вагонів, які втрачають заробіток.

Що мається бери увазі? До цього в Україні утворився профіцит – багато гравців ринку закупили власні вагони, или створювали значну конкуренцію для УЗ: компанія змушена була знижувати тарифи или тримати вагони «на стоянці».

Куттер для Метінвеста

Обом конфліктам навколо УЗ передувала гучна подія.

У січні Укрзалізниця бери «голландських аукціонах» ProZorro.Sale запропонувала ринку нову послугу: перевезення вантажів з узгодженими строками та обсягами у власних вагонах. УЗ запропонувала возити вантажі хоть три роки – з 1 лютого 2021 року раньше кінця 2024 року – за фіксованою ціною (аукціон стартував з 800 грн).  

Головним переможцем січневих лотів став Вотан гравець – «Метінвест‐Шиппінг», який забираться до холдингу Рината Ахметова СКМ, раньше того ж ціна на торгах впала майже вдвічі.  

В торгах 18-19 січня філія «Аппарат транспортної логістики» Укрзалізниці продала 21 лот (нате кшталт цього)   на   перевезення вантажів піввагонами УЗ впродовж періоду 1 лютого 2021 року – 31 грудня 2024 року. Початкова ціна лотів – 800 грн ради добу (без ПДВ).

Єдиний учасник та переможець аукціонів – Метінвест‐Шиппінг – запропонував из-за ці послуги 480 грн по (по грибы) добу (без ПДВ) і виграв усі лоти.

«Метінвест отримав майже половину робочого парку піввагонів Укрзалізниці в оренду держи три роки за 480 грн ради добу», – пояснює наслідок Віктор Довгань, радник делегації ЄС в Україні, ексзаступник міністра інфраструктури з питань євроінтеграції.

Читайте також —   Укрзалізниця пошла войной сверху олигархов: хочет возить грузы по части единому тарифу. Кто выиграет   (рос.)

Во (избежание учасників ринку перемога компанії Ахметова без- стала сюрпризом. Придбати таку кількість вагоновідправлень, поперед того ж одразу на три роки, могла лише компанія, що має такі обсяги перевезень залізницею, переконаний співрозмовник в транспортній галузі.  

Вслед його даними, Метінвест вантажить вслед за рік приблизно 43 млн тонн, тоді як загальний обсяг навантаження УЗ 2020 року складав близько 300 млн тонн. Тобто, металургійний холдинг Ахметова може гарантувати майже 15% від усього обсягу перевезень залізниці. Якщо ж йдеться для напіввагони, то за Метінвестом – левова частка всіх перевезень у такому типі рухомого складу. І тепер ця частка гарантовано да за фіксованою ціною перейшла СКМ бери три роки.

Голова УЗ впевнений в іншій логіці подій і звинувачує опонентів в підіграванні власникам приватних вагонів. Мысль в тому, що найбільший серед них праздник самий Ахметов.

«Ми знизили ціну получи активи, що простоюють і почали отримувати дохід. А ринок, який набрав цих вагонів у тої ж Укрзалізниці кілька років тому і вдосталь цей час здавав їх грузовідправникам з націнкою, – всецело природно залишився не у справі. Болт вам і критика», – відповів Жмыхи на звинувачення в інтерв\’ю Інтерфакс-Україна.

Реформу приходиться проводити в кризових умовах, фактично рятуючи УЗ від краху,   пояснював Езгубая в колонці интересах ЕП.

«Найпершим маркетинговим завданням УЗ Страхование стало повернути в компанію вантажну базу, наростити частку вагонного ринку спустя довгострокові договори», – переконує він. Втрату ринку зумовили як как-то високі ціни.   Наприклад, в першій половині 2020 року в компанії напіввагони коштували 902 грн/добу, получай ринку 200-400 грн/добу, стверджує він.

«Частка УЗ у вагонах почала зростати. Використання наших вагонів ради чотири місяці ми збільшили   з 16% в травні 2020-го   раньше 24%, – додав   Жмак під полоса пресконференції 10 березня. – У 2021 році плануємо досягти рівня 40%».

Ініціатива з Офісу президента

Втім, це дало підстави вважати, що Колоб та Езугбая «почали грати своє кіно та перейшли давно Ахметова», пояснюють одразу три співрозмовники   з транспортної галузі.

«Ця ціна [480 грн] ледь-ледь покриває необхідні видатки УЗ, или другу половину парку ми будемо змушені продавати следовать високою ціною, і не зможемо конкурувати з парком приватних вагонів», – пояснює получи и распишись правах анонімності співрозмовник з Укрзалізниці.  

Найбільший приватний врач залізничного рухомого складу – компанія Ахметова Лемтранс – матиме тепер повністю вільний сад вагонів та зможе «гратися» з цінами сверху них, щоб вийти в плюс, а УЗ змушена если втрачати, каже він.

У разі рішення уряду для списання з ринку частини вагонів, яке в уряді анонсували раніше, трирічний условие з УЗ вбереже металургів від неминучого підвищення тарифу, що теж вигідно компаніям найбагатшого українця.

Читайте також (рос.):   Себестоимость груза. Как олигархические ж/д тарифы убивают экономику

Такий подарунок Ахметову в Україні несложно так не роблять, переконаний співрозмовник   в УЗ.  

Относительно це замислились і в Офісі президента, или ініціатива про створення ТСК в Укрзалізниці та   перевірка компетенції сшибать саме звідти, кажуть співрозмовники   . І звільнення Езугбаї може бути результатом компромісу між ОП та Жмаком, щоб останній теж мало-: неграмотный втратив посаду.

Дізнатися реакцію   голови УЗ никак не вдалося.  

надіслала запитання Володимиру Жмаку, однак получай момент публікації   не отримала   відповідей.

Уляна Букатюк

репортер , раздел Бизнес
Если Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.










Напишите нам
Укрзализцыця Володяша Жмак Іраклі Езугбая

Обсуждение закрыто.