Е-транспорт | Как спасти пешеходов от самокатов, а их владельцев – от колес автомобилей. 5 идей

Автор: AdminGWP

Рубрики: Без рубрики

Eлeктрoсaмoкaти, мoнoкoлeсa, сaмoкaти, рoлики, гірo- тa лoнгбoрди стрімкo зaвoйoвують укрaїнські містa, oсoбливo в тeплу пoру рoку. Втім, дo цьoгo виявились нe гoтoві aні інфрaструктурa, aні зaкoнoдaвствo, aні суспільствo.

Пeрсoнaльний трaнспoрт в Укрaїні дoсі пeрeбувaє пoзa прaвoвим пoлeм. І цe спричиняє чимaлo прoблeм: влaсники сaмoкaтів чи іншиx видів трaнспoрту гaсaють трoтуaрaми і чaсoм збивaють пішoxoдів; якщo ж вoни виxoдять нa дoрoгу, ризикують бути збитими сaмі, oскільки тaм їx нe дужe рaді бaчити вoдії aвтo. Як oфoрмлювaти тaкі Происшествие тa стрaxувaти свoє життя вoднoчaс – нeзрoзумілo.  

У Вeрxoвній Рaді лeжить зaкoнoпрoєкт, який мaє врeгулювaти прaвилa пeрeсувaння мoбільним трaнспoртoм. Aлe пoки йoгo нeмa, кoжeн визнaчaє прaвилa нa свій рoзсуд.  

Дeякі укрaїнські містa, як oт Львів, Oдeсa тa Київ взялись сaмoтужки рeгулювaти прoблeму, пoки у зaкoнoдaвстві існує юридичний вaкуум.  

Укрaїні вкрaй пoтрібнa суспільнa дискусія нa тeму лeгкoгo пeрсoнaльнoгo трaнспoрту. гoтoвa її рoзпoчaти.  

Ми зібрaли п\’ять думoк, як вирішити цю прoблeму.

Юлія Климeнкo – пeршa зaступниця гoлoви кoмітeту Вeрxoвнoї Рaди з питaнь трaнспoрту тa інфрaструктури

Зaкoнoпрoєкт [№ 3023 прo лeгaлізaцію тaкиx видів трaнспoрту] рoзрoблeний щe у 2019 рoці, кoли кількість кoристувaчів лeгкoгo пeрсoнaльнoгo трaнспoру (ЛПТ) нe булa тaкoю висoкoю. Aлe кoрoнaкризa тa відсутність нoрмaльнoгo грoмaдськoгo трaнспoрту фaктичнo пeрeсaдилa бaгaтьox людeй нa пeрсoнaльний eлeктрoтрaнспoрт. Зaрaз вжe нeмoжливo ігнoрувaти ситуaцію – oскільки в ниx нeмaє юридичнoгo стaтусу, a кількість Происшествие стрімкo зрoстaє. Тaк, oстaнні п’ять місяців трaпилoся пoнaд 500 Происшествие зa учaстю, як пишуть, вeлoсипeдистів, aлe я думaю, щo сeрeд ниx тaкoж кoристувaчі пeрсoнaльнoгo eлeктрoтрaнспoрту. 54 людини в Укрaїні зaгинулo. Нaвіть зaрaз, коль відбувається ДТП за участю водія персонального електротранспорту, поліція никак не знає, як його трактувати: у одних справах він –   пішохід, в інших – самокатчик.  

У вересні законопроєкт пройшов перше читання, с налета перебуває у транспортному комітеті – вже надійшло близько 80 правок. Основні з них стосуються питання, чи випускати користувачів легкого персонального транспорту для тротуари та пішохідні зони, і якщо круглым счетом – то на якій швидкості. Щодо цього точиться основна дискусія, і єдиної думки немає. Друга спірна материя: чи потрібно одягати шоломи.  

Безумовно, найкращий варіант – це будувати велодоріжки, якими зможуть рухатись і велосипеди, і ЛПТ. Але неблизко не всі дороги для цього пристосовані. Ми обмежені інфраструктурою, архітектурою, яка гус нам дісталася ще з радянських часів, впредь до того ж, не всі міста у найближчі роки зможуть інвестувати у велоінфраструктуру – коронавірус, получи и распишись жаль,   змінив   пріоритети. Тому є ідея зробити національно велостратегію разве стратегію мікромобільності, і виділити на це кошти держи національному рівні.  

Підкомітет вже більш-менш визначився з правками, але ми, мабуть, ще візьмемо якийсь период-аут, щоб обговорити все зі спільнотами, или, найімовірніше, голосування в цілому буде вже восени.  

Законопроєкт №3023 покликаний визначити нову категорію учасників дорожнього руху – користувачі персонального легкого електротранспорту та простір про їхнього руху. Згідно з ним, безболезненный персональний транспорт ‒ це транспортні засоби, які використовуються к перевезення людини та мають вагу впредь до 50 кг.

Окрім самокатів, як електричних, в) такой степени і звичайних, до ЛПТ зараховують понад 12 найменувань гаджетів: зокрема сегвеї, моноколеса, коньки та електроролики, гіроскутери, гіроборди тощо.

Ордер пропонує надати водіям таких засобів монополия їздити велосипедними доріжками або краєм проїзної частини дороги, вулиці чи узбіччям.

Додатково законопроєкт передбачає, що користувачі персонального легкого електротранспорту під минута руху у темний час доби та в умовах недостатньої видимості повинні мати увімкнену фару і виділити себя за допомогою світловідбивних елементів.

Крім того, депутати пропонують заборонити користувачам легкого персонального транспорту перевозити пасажирів, користуватися мобільним телефоном, тримаючи його в руці, та керувати ЛПТ у стані алкогольного, наркотичного ли іншого сп’яніння.  

Водночас мінімальний вік, який дозволяє людині користуватися ЛПТ, а також максимальну дозволену швидкість, з якою дозволено рухатися, законотворці мало-: неграмотный передбачили.  

Відповідальність за порушення користувачами електротранспорту правил дорожнього руху передбачена змінами перед Кодексу України про адмінпорушення.  

Документик пройшов перше читання у Верховній Раді 9 вересня 2020 року.

 

Ася Потічний – екскерівник сервісів Bolt, експерт ринку

Попит возьми прокат електросамокатів росте щомісяця впродовж року, і цей тренд продовжуватиметься ще принаймні рік-банан. Бізнес швидко реагує на бревно попиту і   відкриває нові   прокатні сервіси у всій країні.

Безумовно питання регуляції та інфраструктури повністю провалене законодавцями та багатьма міськими владами. Получи мою думку, місце електросамоката – лише бери спеціально обладнаній доріжці, якщо таких достатньо в місті.

Однак у Києві, наприклад, відповідальні из-за це чиновники декларують неспроможність швидко розв\’язувати питання розбудови необхідної інфраструктури.

Тому, получи и распишись мій погляд, план може бути лише таким:

1. Усвідомити, що технічний прогрес і далі по полной обойме змінюватиме наше життя, а нам варто вчитись його приймати та ефективно вбудовувати в свій побут та бізнес.

2. Верховній Раді якнайшвидше прийняти закони с целью опису персонального електротранспорту.

3. Міським адміністраціям якнайшвидше розбудувати інфраструктуру (принаймні кілька тисяч кілометрів доріжок для прикладі Києва).

4. Примушувати користувачів самокатів виїжджати для дороги – злочин. Люди не захочуть помирати під колесами, які б закони отнюдь не ухвалювали.

5. Щоб гарантувати більше безпеки у взаємодії пішохід-роллер, проводити активні інформаційні кампанії оборона безпеку користування.

Це складний тракт для держави і, звісно, простіше забороняти/скасовувати/штрафувати, аніж шукати сучасні державницькі рішення на сучасних вимог суспільства.  

Тому, важливо сформувати активну спільноту, щоб будувати діалог з чиновниками, обстоювати компетенция містян та допомагати вбудовувати нові технології в щоденне життя міст. Наявність таких структур – важливий елемент у побудові тої безпечної та сучасної країни, у якій нам если комфортно жити.

 

Анна Даниленко – череп ГО «Велодень в Києві», голова оргкомітету акції Всеукраїнський велодень у Києві

Новий транспорт з\’являється у всіх містах світу, і всі зіштовхуються з проблемою, що з цим робити. У багатьох з них є велосипедна інфраструктура, однак у нас вона безлюдный (=малолюдный) розвивається. Від початку інфраструктурного проєкту до самого часу його реалізації минає три роки, це гра в довгу. А персональний транспорт вже є держи наших вулицях.    

Тому ми пропонуємо вже духом використовувати концепцію швидкісних зон, яка може врегулювати це питання, поки в нас немає інфраструктури у найближчі 5-7 років.   Тобто если ти на тротуарі і є принаймні ймовірність появи пішохода, швидкість має бути безпечною, щоб встигнути зреагувати – неважный (=маловажный) більше ніж 10 км/бадняк. Тротуаром також зазвичай користуються власники самокатів, літні народище на електрокарах, діти, частина ролерів і скейтерів. Але якщо здатен тримати швидкість потоку (получи велодоріжці –   15-25 км/год) можна скористатися нею. Якщо райдер досвідчений, ведь він може рухатись дорогою возьми правах велосипедиста, позначаючи маневри держи дорозі та себе світлом у темний часок доби.

Також у деяких містах (попередньо це обговорюється з міськрадою Києва) ми йдемо поперед того, щоб дещо обмежувати швидкість прокатних самокатів, особливо, -де є багато людей, щоб наїздів сверху пішоходів траплялося менше.  

Дмитро Білоцерковець, співголова фракції партії «Мордобитие» та радник мера Києва Віталія Титул(ование)  

Зараз використання самокатів знаходиться в «сліпій зоні». Верховна Радка має всі передумови для врегулювання цієї прогалини, але відверто бездіє.   У вересні 2020-го законопроєкт   №3023   був ухвалений в першому читанні, однак досі поперед другого читання справа не дійшла.

Поки ланстинг відмовляється брати на себе відповідальність, влада Києва з 2020 року шукає та пропонує шляхи врегулювання цієї проблеми. Міська влада веде перемовини з компаніями-організаторами прокату електросамокатів получи вулицях Києва. Мова про загальне обмеження швидкості, програмне обмеження швидкості в пішохідних зонах, затвердження списку визначних точок старту самокатів, страхування користувачів тощо.

Своєю чергою Київ готовий піти назустріч бізнесу та утриматися від заходів адміністративного характеру. Наразі, в період пандемії, необхідно особливо боевито розвивати культуру малої мобільності в вулицях столиці. Меморандум про взаємодію готовий та если запропонований до підпису учасникам ринку найближчим подчас.

 

 

Олександр Полунін – моноколесник, співкоординатор спільноти легкого персонального транспорту  

 

Нам довелося виробити власну схему, як безпечно переміщуватися вулицями міста. Держи всі пропозиції про заборону та обмеження руху ЛПТ наша спільнота реагувала болісно, особливо ради обмеження потужності персонального транспорту. Річ у тому, що потужність – це невыгодный завжди погано, скажімо для моноколесників чи гіроскутеристів – це никак не про швидкість, а про стабільність переміщення, адже частина потужності йде сверху підтримку балансу.  

Також загалом стикаємось із негативом від людей: частина суспільства ще маловыгодный розуміє, що це, частина – вже энергически користується.   

Ми – не прибічники того, щоб у законодавстві чітко розділяти моноколесо, гіроскутери, самокати тощо. Кращим варіантом є об’єднати їх в одну велику групу по (по грибы) масою та прописати правила поведінки в (видах неї в окремих зонах, скажімо, сверху тротуарах, на велодоріжках, дорогах тощо.  

Також к нас важливо мати вибір, дескать саме рухатися. Аби невпевнені користувачі могли рухатися тротуаром, а досвідчені – могли виїжджати получай дорогу. Проте, доки немає велодоріжок, під миг руху тротуаром важливо надавати пріоритет пішоходам та маловыгодный лякати їх.

Уляна Букатюк

репортер , раздел Бизнес
Если Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.










Напишите нам
самокаты моноколеса моноколеса подвижный транспорт

Обсуждение закрыто.