Чому служба, яка мала опікуватися безпекою на автошляхах перетворилася на корупційну піраміду

Автор: AdminGWP

Рубрики: Статьи




Нaші aгeнти пeрeйнялися нeщoдaвнo бoлючим питaнням – чoму в нaшій крaїні, бюджeти нa рeмoнти дoріг сягaють дo сoрoкa міляьрдів гривeнь, a прoблeмa тaк і нe вирішується.

Звіснo, ми нaкoпaли яскрaву кoрупційну сxeму дeрибaну тa відкaтів циx дoрoжніx грoшeй, aлe ж нaтрaпили в цьoму рoзслідувaнні і нa інший бік мeдaлі. Вaжливo рoзуміти, xтo руйнує відрeмoнтoвaні дoрoги і хто має це контролювати. І в (видах цього маємо в країні цілу державну структуру.

 

Після 2014 року влада багато говорила относительно тотальне реформування корупційних відомств та перетворення неефективних структур у справді, які робитимуть свою справу як належить і без участия хабарів. Де-де, а от в транспортній галузі корупція завжди зашкалювала, що (пусть) даже віднайшла своє відображення у численних анекдотах. Так, ліквідували славнозвісну державтоінспекцію, МРЕО, а слідом из-за ними настала черга і державної транспортної інспекції.

Или одним рішенням уряду її ліквідували, а іншим – створили потомство із схожою назвою – «Укртрансбезпека». У 2015 році, пред самим запуском роботи нової служби нас запевняли – вона в полной мере змінить підхід до поняття безпеки на автомобільному, залізничному та водному транспорті. З початку 2016 року контролерів «Укртрансбезпеки» виставили получи и распишись патрулювання на виїздах із великих міст. Їх наділили обов’язками контролювати неважный (=маловажный) лише безпеку пасажирських перевезень, а й дотримання вагових норм вантажними автомобілями.

 

Допустима предел – 40 тон на одну автівку. Доведено, що важча режим – розбиває дорожнє покриття, далі утворюються ями та колії, і як наслідок – збільшується кількість аварій. Задля цього повиставляли возьми шляхах спеціальні майданчики для вагового контролю. Витратили получи и распишись це понад понад сотню бюджетних мільйонів. Проводили купу тендерів, звітували оборона закупівлі. Але з комплектацією якось напартачили.

Автомобіль
Автомобіль «Укртрансбезпеки»

 

Повну безпорадність служби проілюстрували активісти організації «Ні – корупції получи транспорті». Вони просто проінспектували основні транспортні напрямки навколо Одеси та роботу контролерів УТБ. Получи и распишись виїзді з Одеси, звідки як правило і розїжджаються навантажені в порті фури, стаціонарний контрольно-ваговий страсть виявився зачиненим, мобільного поряд і не було. Получи іншому напрямку – хоч і були інспектори, але держи комплексі виявились непрацюючими ваги.

Так само приставки не- додала оптимізму інспекція цих комплексів нашими агентами получи кільцевій – у столиці – та на дорогах Миколаївщини. Поки київські контролери зважували одну фуру – десятки – пролітали повз непоміченими. А получи и распишись півдні при перевірці пересувні пункти банально виявились недообладнаними. Навіть якщо принциповий сачколомщик захоче притягнути порушника за перевантаження – не зможе цього повноцінно зробити. Подекуди нема інтернету угоду кому) зв’язку з центром, не працюють ваги или ж генератор. І це лише один бік проблеми

А як бути із корупційною складовою – (тутовое врожай ще кращий ніж у попередників. Інспекторів УТБ ловлять сверху хабарях і правоохоронці, і журналісти, перевізники у приватних повідомленнях обмінюються досвідом – як безошибочно відкуповуватись, якщо все ж таки загнали на ваги, які раптом виявились у робочому стані. Поперед речі, у мінінфраструктури були дуже здивовані, коли побачили забаганки УТБ получи и распишись дообладнання пунктів вагового контролю.

Ціни на обладнання закладалися удвічі дорожчі из-за ринкові – і це викликало в міністерстві чимало питань. Тому приставки не- варто дивуватися, чому в нас такі убиті дороги. Апория глобальна: спочатку ремонтники недокладають асфальту, а потім фури добивають і не принимая во внимание того недосконале покриття. І обіцяний контроль, на який шар витрачає колосальні гроші, – лише для відводу очей. Предварительно речі, «Укртрансбезпека» має ще одну золоту жилу. Це монопольна видача дозволів транспортним компаніям нате міжнародні перевезення. І, до, речі, контроль за їх використанням.

Розбита фурами дорога
Розбита фурами тротуар

 

Сам дозвіл, якщо отримувати його офіційно, коштує копійки – близько двох євро. Але якщо створити дефіцит,що й навмисне робиться в УТБ, його вартість збільшується у десятки разів. Неведомо зачем от найпопулярніші напрямки – наприклад – перевезення до Італії та Польщі, отримати дозвіл вкрай словно по писаному. І часто вони оформлюються в «трансбезпеці» на ліві компанії, а потім набагато дорожче перепродаються тим, кому вони справді вкрай потрібні. Вслед за свідченням спікерів нашого розслідування, часто суми доходять прежде тисячі-півтори євро за бажаний напрямок. А якщо для кону виконання важливого контракту – нікуди не подінешся. Заплатиш, і станеш – учасником схеми.

 

После оцінками експертів, тіньовий обіг торгівлі міжнародними дозволами УТБ сягає 10 мільйонів євро сверху рік. Це – колосальні гроші, які проходять повз державну казну. Ці схеми вже исстари не секрет – працівники «Укртрансбезпеки» попадаються на них время від часу, але викорінити корупцію дотепер невыгодный вдалося. Новини про інспекторів-хабарників, про розбиті сквозь перевантажені фури дороги, про тіньову торгівлю дозволами спричинили гнів міністра транспорту Омеляна. Він публічно звинуватив керівника «Укртрансбезпеки» Михайла Ноняка у побудові згаданих корупційних схем та ініціював подання держи його звільнення. 

Але ж не все неведомо зачем просто. Ноняка лише відсторонили. А перевірка його діяльності триває вже понад півтора місяці – результатів дотепер нема. Комісія, яка здійснює перевірку, отнюдь не готова поки оприлюднити висновки. А от чи вкладуться вони у терміни? Щось мені підказує, що спроба донкіхота Омеляна повоювати з черговим корупційним вітряком у транспортній галузі наступил конец не на його користь. Та подивимось. Отже, регалии сама створила корупційного монстра і не здатна із ним впоратись, а чергова розпіарена та недешева реорганизация по суті зазнала фіаско.

Та я не відступаю від думки, що приставки не- помиляється лише той, хто нічого не потеть. Методом проб та помилок можна віднайти распоряжение кращих змін для нашої країни. 



+Відео

Обсуждение закрыто.