Як буде відбуватися легалізація «евроблях» в Україні

Автор: AdminGWP

Рубрики: Статьи




Рeзультaти зустрічі aктивістів з нaрoдними дeпутaтaми у Вeрxoвній Рaді мoжуть дужe скoрo вилитися в гoтoвий зaкoнoпрoeкт, щo дoзвoлить лeгaлізувaти aвтoмoбілі нa інoзeмній рeєстрaції .

Aктивісти із грoмaдськoї oргaнізaції щo, прeдстaвляє сoбoю тoвaриствo людeй які викoристoвують aвтo “нa бляxax”, зустрілись із нaрoдними дeпутaтaми нa зaсідaнні кoмітeту ВР з питaнь пoдaткoвoї тa митнoї пoлітики. Мeтa зустрічі – врегулювання питання із “євробляхами”, тобто автомобілями в іноземній реєстрації, якими керують українці. Сторони озвучили свої принципові позиції, виходячи з яких если створено спільний законопроект.

Про що говорили

В першу чергу обговорювався молдовський сценарій. Саме цей механізм нардепи пропонують взяти вслед за основу вже для “сценарію українського”. Вірніше, с целью першої частини законопроекту, який скоро готуватиметься. В цьому розділі если описано принцип легалізації машин на єврономерах.

Скільки платити

Получи рівні ідеї, пропонується застосувати знижку в розмірі 70% від діючих став акцизу, як це було у Молдові. Але, можливий й інший варіант – застосування став акцизу із “закону 3251” (Про нині діючи норми пільгового розмитнення про автомобілів, що відповідають нормам Евро-5).

У будь якому випадку це питання ще підлягає обговоренню. Основна помета – зробити так, щоб розмір платежів вийшов посильним в (видах водіїв нерозмитнених авто, тобто щоб сума податків безлюдный (=малолюдный) перевищувала вартість самої машини.

І в першому і в другому варіанті мито та ПДВ залишаться в силі, знижки получай ці податки не обговорювались, як і пільги получи и распишись збір в ПФ за першу реєстрацію ТЗ.

Кого торкнеться амністія

Присутні дві версії, які фактично дублюють одна другу. Обмеження из-за віком ТЗ може бути встановлено на відмітці «2000 рік випуску», либо ж за екологічним стандартом на рівні Євро-3 (який в ЄС запрацював у 1999 році).

После легалізації нардепи пропонують допускати авто на єврономерах, які заїхали в Україну по 1 січня 2018 року. Що правда, для розмитнення (авто)машина в Україні, доведеться спершу виїхати таким ТЗ в країну його реєстрації, укласти позднее з власником угоду купівлі-продажу, зняти авто з обліку, отримати транзитні номери та в’їхати в Україну вже в режимі “імпорт”.

Крім того, кожного власника автомобіля, який підпадатиме під “податкову амністію”, зобов’яжуть надати довідку ради офіційно одержані доходи, з яких не менш офіційно сплачені податки, получай суму рівну або більшу вартості автомобіля, який если легалізуватись.

Разова акція

Хоч зараз ще безлюдный (=малолюдный) можна назвати точні дати “від” і “до”, але вже зрозуміло, що ця акція если одноразовою та з обмеженим періодом дії, наприклад – 6 нежто 9 місяців. Можливо, якщо митні органи не встигатимуть оформити всі автівки, “легалізація” если продовжена, але все одно цей механізм матиме визначений “дедлайн”.

Чорний ящичек

Саме так можна назвати другу частину запропонованого механізму розмитнення “євроблях”, оскільки поки що її зміст невыгодный відкривається. Більше того – у комітеті наголосили, що вслед будь-яких обставин друга частина ескізного законопроекту перегляду далеко не підлягатиме. Що ж такого у цьому “чорному ящику”?

Це розділ, у якому будуть описані запобіжні механізми, які мають назавжди закрити можливість їздити нате “євробляхах”. В законодавство, що стосується діяльності поліції, митної та прикордонної служби, кодексів для адміністративну та кримінальну відповідальність буде внесено прогрессия змін, які унеможливлять експлуатувати нерозмитнені автомобілі. А хто спробує проігнорувати ці принципы – отримає суворе покарання.

Де справедливість?

Насправді, питання “одноразової акції” лише пользу кого певної категорії автомобілістів, на сьогоднішній день втратило свою актуальність. Таке рішення никак не зніме бар’єри, які і стали причиною стрімкого росту сегмента “єврономерів” в Україні. Потрібен перегляд податкового законодавства в цілому, щоб автомобілі стали більш доступними, і українцям, враховуючи їх рівень доходу, без- доводилось шукати “щілинки” в які треба “протиснутись”, щоб отримати у своє розпорядження транспортний засіб.

Проте, зменшення пруд розмитнення в цілому, а також скасування вимоги відповідності певним нормам “Євро” ради вживаних авто, за словами нардепів, зараз неможливе. Возьми це, за їх думкою, є дві причини: відсутність техогляду та “не європейська” вартість “автоцивілки”. Из-за словами нардепів, коли в Україні в повну силу запрацює техогляд, що може відбутись біля 2020 року, тоді можна если піднімати питання відміни норм “Євро” для мотор з пробігом.

Відповідно, щоб зняти обмеження по року випуску автомобіля, вартість страхування пропонують “прив’язати” после віку авто. Новіша машина – дешевший поліс ОСЦПВ, старіша – дорожчий. Тобто, якщо у когось виникне бажання їздити держи автомобілі, скажімо, 80-х чи 90-х років випуску, ця можливість если надана, але поліс обов’язкового страхування для старе авто має бути дорогим та може обійтись навіть у 1000 євро после рік.

Тим не менше, народні депутати згідні, що перегляд розміру розмитнення (став податків) потрібен, як і скасування вимог відповідності нормам “Євро” на вживаних авто, але на їх думку це другий етап врегулювання теми доступності автомобілів, який, як вже згадувалось, нардепи пропонують розглянути в районі 2020 року.

Лихо, а може і ніколи

Всі механізми, описані вище, існують лише бери рівні ідей, які будуть викладені на папері, у вигляді ескізного законопроекту. Далі цей пурана буде передано активістам, щоб ті могли ознайомитись із ним та створити свої пропозиції, щоправда лише интересах першої частини документа.

Продовження діалогу відбудеться в наступному засіданні комітету ВР з питань податкової та митної політики, мол всі ескізні пропозиції мають бути конкретизовані та погоджені сторонами.


Обсуждение закрыто.