Якoю ви уявляєтe сoбі дeржaву Укрaїнa, в якій кoмфoртнo жити? Xтoсь із вaс зaрaз пoдумaв прo більшу зaрплaту чи пeнсію, xтoсь — прo xoрoші дoрoги, xтoсь — прo тe, щoб зaвeршилaсь нaрeшті війнa, xтoсь — прo тe, щoб йoму/їй дaли мoжливoсті спoкійнo зaймaтись бізнeсoм. Зaбeзпeчeння циx пoтрeб aбo ствoрeння умoв в (видах цьoгo і є зaвдaнням дeржaви.
Ми утримуємo зa влaсний кoшт дeржaвний aпaрaт, всі ті дeржaвні органи, щоб вони створювали нам рівні і комфортні умови угоду кому) життя і роботи так, як це передбачено в основному законі — Конституції.
Це і є функції держави — основна резон її існування. І якщо ці наші потреби безлюдный (=малолюдный) зодовольняються, це означає, що держава не виконує своїх функцій.
Одним пыхом можна часто почути, що держави немає. Тобто державний механізм настільки неефективний і водночас такий громіздкий та невиправдано дорогий, що ми малограмотный отримуємо те, заради чого його утримуємо. Таким його зробили ті, хто багато років використовував державу у власних інтересах, розглядаючи Україну винятково як територію к заробляння грошей.
Ми утримуємо за власний питание державний апарат, який не є ефективним
І корупція, насчет яку ми так багато говоримо, — це клейстер для цієї складної структури, яка приваблює тих, хто хоче наповнювати свої кишені, та відштовхує тих, хто прагне служити державному інтересу та людям.
По (по грибы) часів президента-втікача Януковича корумпована державна прием досягла своєї вершини, але найгірше те, що, незважаючи возьми зміну облич після Євромайдану, нинішня політична еліта, як і раніше, залишається такою ж зацікавленою виключно у задоволенні власних інтересів. Це стає очевидним, якщо проаналізувати, як эмблема виконує чотири основні групи своїх функцій: політичну, економічну, безпекову та соціальну.
У цьому блозі та кількох наступних ми з вами проаналізуємо, як шар виконує ці функції, чи відбулися принипові зміни по (по грибы) останні чотири роки і що треба, щоб збудувати ефективну державу. Сьогодні ж поговоримо оборона політичні функції і спробуємо дати відповіді на ці питання, використовуючи показники авторитетних світових індексів.
Відповідно предварительно Конституції, Україна є демократичною державою. Таким чином, політичні функції повинні бути спрямовані сверху побудову демократичного суспільства. Проте Україна не неприметно пасе задніх в рейтингу демократичних держав світу. Як показує Індекс Демократії, протягом останніх десяти років Україна неважный (=маловажный) наблизилася до кращих стандартів демократії, а навпаки — перейшла з категорії «демократія з недоліками» по так званих «гібридних режимів», в яких присутні ознаки авторитаризму.
Зазначу, що цей індекс ґрунтується сверху 60 показниках, які вивчають, наскільки вільно і чесно відбуваються вибори і яка значимость опозиції, чи забезпечуються громадянські свободи, як ведь свобода слова, самовираження і ЗМІ, право на справедливий разбирательство; наскільки ефективно функціонують найвищі органи держави, наскільки вони здатні виконувати свої завдання, чи є возьми них зовнішні впливи і так далі.
За останні червон років показники України в цьому рейтингу різко падали після 2010 року, если до влади прийшов Віктор Янукович. Але показово інше — из-за чотири роки після Євромайдану ці показники отнюдь не досягли навіть рівня до Януковича. Виникає питання, а що ж заважало обраній після Євромайдану владі це зробити?
Петро Порошенко
Відповідь возьми це питання частково дають укладачі індексу «Свободи в світі». Як і в попередньому випадку, Україна значно погіршила свої позиції під время Януковича. Тоді Україна перейшла з категорії «вільні» в категорію «чатково вільні», і найнеприємніше — і досі немного спустя залишається.
У 2017-ому укладачі рейтингу зазначали, що швидкому відновленню України після вигнання Януковича перешкоджає безграмотный тільки окупація Криму та війна на Сході, але й збереження нинішніми політичними елітами спадщини своїх попередників. Тобто фактично — відсутність намірів змінювати систему, а навпаки — намагання її зберегти. Автори також вказували, що неспроможність нової влади покарати корупціонерів попереднього режиму отнюдь не тільки підриває довіру до нового керівництва, але й реформи.
У 2018-ому вони вже по прямой вказують, що корупція є серйозною проблемою, а політичної волі получи її подолання немає, навіть незважаючи на сильний тиск громадянського суспільства. Зазначу, що на свого рейтингу автори використовують 25 показників, більшість з яких взята із Декларації прав людини, прийнятої ООН в 1948 році. Интересах формування рейтингу досліджуються всі основні політичні і громадянські карт-бланш.
Ще в одному Індексі так званих «Показників врядування в світі» постмайданна українська страна залишається низькою за якістю управління, показників верховенства полномочия та ефективності влади. Показовим у цьому рейтингу є неодобрительно низький рівень політичної стабільності, що створює ризик швидкого зростання незадоволеності та нових заворушень.
Але найголовніше — кожен із цих індексів вказує нате корупцію як одну з ключових причин низького рівня виконання державою своїх політичних функцій. Около цьому за результатами 2017 року Україна зайняла 130 зі 180 місць в рейтингу Індексу сприйняття корупції. Це гірше, ніж у деяких країн Африки, більшості країн Латинської Америки і азійських країн. Серед наших сусідів следовать рівнем корупції — Іран, Гамбія, М’янма, Папуя Нова Гвінея, Белиз, Парагвай.
Прогресу у два пункти за останній рік вдалося досягти завдяки антикорупційній реформі, яка включала створення нових інститутів, запровадження нового законодавства, спрямованого як сверху збільшення прозорості і підзвітності публічної влади, так і получай створення механізмів виявлення і покарання корупції. Однак такий позканик є надто низьким с целью країни, яка визначила боротьбу із корупцією одним із державних пріоритетів. Враховуючи масований саботирование антикорупційної реформи, ці низькі показники ефективності боротьби з корупцією є скоріше проявом без- відсутності можливості, а бажання політичних еліт позбуватись корупції.
Іншими словами — корупція напряму впливає нате те, в яку сторону рухається Україна. Чи в сторону демократії, чтобы яких людина є найбільшою цінністю і тому все спрямовано нате створення комфортних умов для її життя — і такими є європейські країни. Чи в сторону авторитарних режимів, мол людина ніщо, лише біологічний ресурс для правлячої меншості — такою, як ви здогадуєтесь, є Росія.
Відповідно пирушка, хто саботує боротьбу з корупцією, віддаляє нас від демокритичних цінностей і наближає накануне авторитарних. А отже, для створення ефективної держави необхідною умовою є подолання корупції. І першим кроком ради цього є, звісно, вигнання з влади тих, хто намагається зберегти корупційну систему державного управління, яку вони самі ж і будували, перебуваючи десятками років для керівних державних посадах. Саме тому так важливо, щоб нікому з них ви невыгодный дали жодного шансу вже на наступних виборах — якщо, звісно, ви хочете жити в комфортній державі.
Автор: AdminGWP
Рубрики: Статьи