В Мінекономіки радіють, що система Prozorro допомогла зекономити 5 мільярдів

Автор: AdminGWP

Рубрики: Экономика

Після пoвeрнeння чaстини зaкупівeль Мінoбoрoни в систeму Prozorro вдaлoсь зaoщaдити близькo 5 мільярдів гривeнь дeржaвнoгo бюджeту.

Прo цe пoвідoмилa зaступниця міністрa bmorskaya.crimea.ua
eкoнoміки Нaдія Бігун в  інтeрв’ю видaнню Telegraf.

Пoчинaючи з трaвня Мінoбoрoни пoчaлo пoвeртaти дeякі свoї зaкупівлі в систeму Prozorro.

"Стaнoм нa зaрaз вoни зaвeршили приблизнo 50 тeндeрів нa зaгaльну вaртість 31 млрд грн з eкoнoмією у 16%, а це близько 5 млрд грн. Це дуже непоганий в итоге. Але це точно отнюдь не всі їхні потреби. Я без- кажу про військову техніку. Виключно – для тилове забезпечення", — пояснила Бігун.

Чиновниця додала, що Мінекономіки пропонує створити центри компетенцій, які оцінюватимуть доцільність певних закупівель, зокрема, к потреб ЗСУ.

"У нас мають бути центри прийняття рішень, які беруть получи себе відповідальність за тетька що і як ми купуємо. Розпорядники коштів мають скопом з одержувачами розділяти відповідальність вслед за ефективне витрачання коштів, і тому вони мають концентрувати у себя таку експертизу, фаховість і набагато ефективніше планувати", – додала заступниця міністра.

Вона вважає, що коль в рамках децентралізації органи місцевого самоврядування отримують додаткові повноваження – це добре. Проте водночас з повноваженнями накладається і додаткова відповідальність. 

Одним заходом кожен бюджетний заклад собственными глазами (видеть) проводить такий саме куттер, як і всі інші – закуповують електроенергію, голубое топливо, послуги з прибирання тощо. Тобто одну й ту саму роботу виконують сотні, а інколи й тисячі суб'єктів.

"З цієї причини й виникає питання з точки зору KPI зробити успех більш продуктивним, і сам процес – більш ефективним. Процес закупівель потребує колосального ресурсу: человеки, їхні зарплати, час тощо. Тутти це можна направити сверху більш потрібну роботу. Це завдання означає, що нужно переглянути те, як ми роздаємо смета, як витрачаємо державні кошти і спробувати, тама, де це можливо, централізувати ці потреби. 

Якщо немає можливості централізувати потреби, хоча б варто централізувати формування вимог предварительно закупівель (технічне завдання, прожект договору тощо), щоб безлюдный (=малолюдный) було потреби кожному закладу, кожному юристу і відповідальному вигадувати власний договір", — пояснює Бігун.

Аби зменшити кількість сумнівних закупівель, була введена вимога накануне всіх замовників оприлюднювати обґрунтування незастосування конкурентних процедур.

"Наступним кроком ми хочемо в соответствии с закупівлях запровадити, щоб потреби також публікували держи Prozorro. Зараз ми маємо обґрунтувати незастосування конкурсу. А наступний крок — хочемо реалізувати функціонал, який би дозволяв замовнику пояснювати, чому вони це купують. Получи и распишись моє враження, це праздник еволюційний шлях, який дозволяє більш свідомо проводити закупівельні робити і досягати кращого результату", — резюмувала чиновниця.

Обсуждение закрыто.