Uber: деградація замість революції

Автор: AdminGWP

Рубрики: Статьи



Минув рік з чaсу прoтeстів львівськиx тaксистів прoти приxoду кoмпaній Uber і «Яндeкс.Тaксі» нa місцeвий ринoк. Пристрaсті вщуxли, aлe нe стaлoся aні трaгeдії, aні oбіцянoгo дивa. Oднaк у тиxій зaвoді відбувaються бурxливі, xoчa й приxoвaні интересах стoрoнньoгo oкa прoцeси. ZAXID.NET з’ясувaв, як сaмe Uber змінив ринoк тaксі у Львoві.

Ні oбіцянoк, ні прoбaчeнь

Uber приїxaв зa три xвилини – брeндoвaний фірмoвoю нaліпкoю Renault Laguna бeз пeрeдньoгo бaмпeрa і нa пoльськиx «бляxax». «Бo зручнo! O другій нoчі з Ряснoгo нa тaксі нe виїдeш, a нa Uber є шaнс злoвити замовлення. І задолго. Ant. с клієнта ближче стало. Не треба стояти десятим в списку, потому что так поставив оператор», – розповідає водій Ігор. Получай Uber він перейшов півтора місяці тому, але звичайне таксі безлюдный (=малолюдный) покинув. Водій скаржиться, що не всі львівські фірми працюють з мотор на «бляхах». Uber бере всіх, потрібно лише оформити українську «цивілку».

Ігор Вотан із шести тисяч львівських таксистів, які працювали нате ринку таксі у Львові до приходу чудо-компанії зі США. Ще одна тисяча почала возити людей вже у 2017 році саме завдяки появі Uber. Сиречь обіцянки про те, що нова технологія зменшить кількість автомобілів і розвантажить міські вулиці, безлюдный (=малолюдный) справдилися. Uber став додатковою опцією заробітку досвідчених таксистів і стимулював кількісне зростання цеху.

Однак якісних змін без- відбулося: рівень сервісу і цін залишився приблизно сверху тому ж рівні, а тінізація ринку помітно зросла. Ради це розповідає Сергій Партика – власник фірми Lviv Hotel Taxi, яка обслуговує львівські готелі. Їхні послуги коштують вдвічі дорожче, порівняно з іншими фірмами таксі, Uber чи Uklon. «У нас окрема ніша і сервіс відповідний, однак получи початку існувала небезпека, що й наші водії переброситься на Uber. Кілька місяців їм сипали бонусами, як гречкою. Якби продовжували в тому ж темпі, ведь забрали б собі 90% львівського ринку», – розповідає підприємець. Вслед ринок у Львові дійсно тривала затята боротьба. Сьогодні львів’яни хана частіше викликають таксі з допомогою мобільних додатків. Вслед за даними нещодавнього опитування на замовлення Міжнародного республіканського інституту додатками Uber і Uklon користуються 25% львів’Иоанн.

Наразі чверть львів’ян користується мобільними додатками Uber і Uklon (клікніть с целью збільшення)

Рік тому аж дві гучні маркетингові кампанії Uber і «Яндекс.Таксі» струсонули Львів. Таксисти відповіли страйками і протестами, під период яких головним ворогом називали російський сервіс від «Яндекс». Росіяни врешті пішли з українського ринку, а с Uber закріпився і розширив свою присутність до семи міст. Крім Львова за один присест послугами компанії можна скористатися в Києві, Одесі, Дніпрі, Харкові, Запоріжжі і Вінниці.

У багатьох випадках запускание мобільного таксі публічно підтримували керівники міст. Зокрема, палким прихильником Uber в Києві був Віталій Кличко: «Впевнений в тому, що кияни в найближчі часи зможуть оцінити наскільки це вигідно, комфортно і сучасно, технологічно. І найважливіше, що це легальний і прозорий бізнес». Чиновники заявляли для прихід серйозного інвестора, а українці сподівалися, що Uber наладить ринок, підвищить рівень сервісу та зруйнує тіньові схеми. Керівники компанії заявляли, що працюватимуть офіційно, а всі розрахунки між клієнтами і водіями відбуватимуться у безготівковій формі.

Колона машин львівських таксистів під период протестів проти Uber і Яндекс.Таксі у березні 2017 року

Однак замість того, щоб підвищувати планку якості, керівники Uber в Україні з перших днів почали відмовлятися від заявлених намірів і принципів. Оплату готівкою спочатку ввели, як тестову опцію ради «обмеженої кількості користувачів», однак згодом вона стала звичним способом розрахунку. Поступово компанія знівелювала вимоги і по стану автомобілів.

Сьогодні у Львові близько 80% автомобілів Uber – це старі машини в польських номерах. Через брак водіїв компанія суттєво знизила вимоги щодо року випуску (авто)машина. Якщо спочатку Uber декларував, що працювати можна лише нате машинах не старших п’яти років, то тепер віковий подать проходять машини від 1995 року випуску. Попри сумнівний технічний торс ці транспортні засоби щодня перевозять тисячі пасажирів. Задолго. Ant. с того ж поява Uber посприяла переходу водіїв з легального полина бізнесу «в тінь». «Раніше у Львові близько 90% таксі працювали конспиративно, а тепер «у тіні» їздить 98-99% машин», – розповідає Сергій Партика. Він додає, що частиною маркетингової кампанії Uber досі залишаються обіцянки високого заробітку – после 40 тис. грн на місяць. Однак навіть, щоб наблизитися по такої суми, потрібно їздити на «Ланосах» чи старих машинах з Польщі, які вслед за рік доведеться викинути на звалище. Саме таку стратегію й обрали львівські водії Uber.

Uber і парнери: як працює бізнес-парадигма?

Однак в який спосіб компанія, що заявляла для свою цивілізаційну місію, спричинила ще більшу деградацію і тінізацію ринку? Дело в тому, що безпосередньо з водіями в Україні компанія Uber неважный (=маловажный) працює. Співпраця відбувається за участі посередників, яких називають «партнерами Uber». В інтернеті можна ни за что знайти сайти численних партнерів і почати з ними співпрацювати.

Які ж вимоги прикладывать Uber до своїх партнерів? Це можна з’ясувати в львівському офісі компанії, який знаходиться в одному з коворкінгів у центрі міста. Єдина працівниця цього офісу – дівчина получай ім’я Дана. Вона підтвердила, що будь-хто може стати партнером Uber. В (видах цього потрібно зареєструвати ФОП і відкрити банківський рахунок. Uber забиратиме собі 25% з кожного замовлення.

Офіс Uber у Львові можна знайти по (по грибы) такими підказками

В умови співпраці між партнерами і водіями компанія никак не втручається. Скільки водій платитиме партнерові – справа особистої домовленості між ними. Відповідальність по (по грибы) водія несе партнер, який повинен вчасно сплачувати кошти з усіх замовлень. Uber щотижня надсилає получай рахунки партнерів їхню частку. Стан автомобілів компанія безлюдный (=малолюдный) перевіряє, їхній вік і країна реєстрації значення без- мають.

Найпростіший бізнес-план виглядає так:

Крок 1. Зареєструватися партнером Uber

Крок 2. Пригнати кілька старих (авто)машина з Польщі

Крок 3. Нелегально найняти на роботу водіїв

Вартість автомобілів можна «відбити» всього из-за кілька місяців, далі – чистий, хоча й нетривалий прибуток. Такий собі одноразовий бізнес: старі машини відпрацьовують выгода і відправляються на шрот. Тоді можна замінити автопарк ще одну партію зношених машин.

Водночас можливість готівкових розрахунків дає можливість водіям зловживати довірою партнера. Uber знімає кошти вслед за кожне замовлення з віртуального рахунку водія. Таким чином водії, що здійснюють більшість поїздок после готівку, можуть довести баланс свого рахунку перед негативного і не повернути борг партнерові. Компанія Uber отнюдь не практикує жорсткого блокування таких водіїв, тож у них існує можливість зареєструвати співпрацю з іншим партнером і продовжити працювати в системі. Такі прецеденти отнюдь не рідкість.

Брендований автомобіль сервісу Uber у Львові

Водії, що працюють получи и распишись Uber, взагалі не проходять жодних перевірок щодо легальності їхньої підприємницької діяльності чи технічного стану мотор, а пасажири жодним чином не захищені від наслідків Происшествие. Попри всі ці обставини від 35 тис. до самого 50 тис. львів’ян і гостей міста щодоби користуються послугами традиційного таксі, а також Uber і Uklon. Середній участок становить 75 грн, тож обсяг тіньового ринку таксі у Львові вслед найскромнішими підрахунками сягає 90 млн грн в місяць.

Компанія Uber починала свою діяльність у США як порушник ліцензованих норм, однак в Україні опинилася в ситуації відсутності пока-яких обмежень. Тож чи варто дивуватися, що в нас Uber эдак і не створив жодних етичних принципів чи професійних стандартів, а лише перейняв загальноприйняті кредо гри і довів їх до краю. Врешті Uber в Україні перетворився получи и распишись ще одне звичайне таксі. В Києві його тепер можна викликати навіть вдоль телефону. Бо зручно!


Обсуждение закрыто.