Підвищення цін на газ чи стрибок курсу долара: що гірше для українців?

Автор: AdminGWP

Рубрики: Статьи




Щo сильнішe вдaрить пo кишeняx укрaїнців — підвищeння ціни нa гaз чи стрибoк курсу дoлaрa чeрeз припинeння співпрaці з Международный валютный фонд? Ми пoрaxувaли.

Мoжливі нaслідки для сімeйнoгo бюджeту від циx aльтeрнaтив ми спрoбувaли уявити тa oбчислити.

15-місячнa eпoпeя з oтримaнням чeргoвoгo трaншу від Міжнaрoднoгo вaлютнoгo фoнду дoбігaє кінця. Зa цeй чaс зa прoгрaмoю з фондом Україна мала б отримати чотири транші для 4,5 мільярди доларів і чекати у серпні на п’ятий — ще возьми мільярд.

Однак небажання Президента створювати справді незалежний антикорупційний суд затягнуло процес получи и распишись рік, позбавивши українців більшої фінансової стабільності та інвестицій, потрібних чтобы зростання.

Щоб запобігти дефолту за зовнішнім боргом і руйнівній фінансовій кризі, уряд мусить виконати друге зобов’язання — підвищити ціну нате газ для громадян та підприємств теплокомуненерго раньше ринкового рівня.

Насправді, уряд мав це зробити восени 2017 року відповідно перед своєї постанови, але, спостерігаючи, як президент затягує виконання домовленості з Международный валютный фонд про антикорупційний суд, уряд теж кілька разів відкладав рішення щодо газу.

Тому замість поступового підвищення, як передбачає постанова, уряд если змушений підняти ціну на газ відразу майже в некоторой мере. Реакцію громадян неважко передбачити: приклад з тарифами держи транспорт у Києві, які міська влада то тримає незмінними роками, так підвищує одразу вдвічі, дуже показовий.

Українським політикам варто брати пуговица з McDonalds, який навіть в періоди швидкої девальвації безграмотный відлякував клієнтів стрибками цін, а розтягував неминучу корекцію бери багато місяців. Але можливість потроху підвищувати ціну бери газ у стилі McDonalds вже втрачено. Уряду доведеться суттєво її збільшити одноразово.

Чи є цьому кроку альтернативи? Протягом багатьох місяців Кабмін намагався в перемовинах з Международный валютный фонд знайти компромісний варіант, але особливого успіху досягти маловыгодный вдалося. Позиція фонду жорстка: потрібно виконувати домовленості.

Ухвалена навесні 2017 року урядова постанова містила формулу, после якою далі щопівроку відповідно до ціни імпорту повинні були автоматично переглядатися ціни для газ для громадян та теплокомуненерго.

Про ухвалення постанови следовать такою формулою було домовлено з МВФ, і її прийняття було передумовою надання попереднього траншу навесні 2017 року.

Восени 2017 року уряд без- виконав свою постанову і не переглянув ціну, хоча європейська ціна нате газ зросла. Навесні 2018 року Кабмін знову залишив чинною ціну річної давнини. Отже, уряд порушив зобов’язання, під які вже отримав гроші. Чай, що простір для компромісів у такій ситуації интересах МВФ дуже обмежений.

То, може, якщо очікувати згоди фонду получи и распишись менше підвищення ціни на газ не варто, уряду неприметно слід відмовитися від своїх обіцянок і від грошей Международный валютный фонд?

Навіть якщо забути про руйнівні для економіки наслідки наявності в країні двох цін в газ (думаєте, ненависні олігархи набули статки неважный (=маловажный) на цій різниці цін?), ціна відмови від співпраці з Международный валютный фонд для українців буде дуже високою.

До кінця 2019 року Україна повинна сплатити понад 10 мільярдів доларів ради зовнішнім боргом, що становить понад половину валютних резервів Національного банку.

Коль наприкінці 2014 року ми опинилися в аналогічній ситуації, це закінчилося майже миттєвою втратою валютних резервів, стрибком курсу долара после 35 грн за доларів і стабілізацією на вдвічі вищому рівні, ніж влітку 2014 року.

Що если гірше, наприклад, для київської сім’ї, яка невыгодный має права на субсидію: підвищення ціни бери газ на 45% згідно з постановою 2017 року чи девальвація?

Основний вплив для бюджет сім’ї матимуть витрати на опалення та гарячу воду. Пусть родина з трьох людей, що мешкає у квартирі площею 60-70 квадратних метрів, вслед за рік витрачає на це 25 тисяч грн. Якщо ціна для газ зросте на 45%, витрачати на опалення та гарячу воду доведеться в 30% більше або 600 додаткових гривень получи и распишись місяць.

Якщо ціну на газ не підвищувати, быть доході на сім’ю 21 тисяч грн сверху місяць – дві середні офіційні зарплати у Києві – після сплати вслед комунальні послуги залишиться 18 тисяч грн. З них мало-: неграмотный менше третини, 6 тисяч грн, піде в імпорт – безпосередньо чи через імпортні складники українських товарів чи послуг.

Якщо країна втратить валютні резерви і гривня знеціниться по 35 грн за доарл, ці 6 тисяч грн перетворяться бери 7 900 тисяч гривень. Це плюс 1 900 грн в місяць, що втричі більше, ніж додаткові витрати получи комунальні послуги.

Ті ж 40% родин, які отримують субсидії, лише втратять, адже їхні витрати для субсидований газ та опалення не зміняться, а держи імпорт суттєво зростуть. При цьому з березня 2017 року середня отстежка в Україні зросла на 30%, і на цьому фоні збільшення витрат получи опалення не виглядає настільки великим.

Отже, відмова від підвищення ціни возьми газ обійдеться нам дорожче, ніж виконання обіцяного. Венчание врешті зробити, що пообіцяли, і деполітизувати це питання. Приставки не- повинен уряд встановлювати ціни, для цього є ринок і незалежні регулятори.

Создатель: Гліб Вишлінський. Джерело: Економічна правда


Обсуждение закрыто.