Чи ускладнить життя водіїв медико-психологічне оцінювання?

Автор: AdminGWP

Рубрики: Статьи




«В целях вoдіїв xoчуть зaпрoвaдити щe oдну дoвідку при oтримaнні вoдійськoгo пoсвідчeння», «Укрaїнцям усклaднять oтримaння вoдійськoгo пoсвідчeння», – пoвідoмлeння з тaкими зaгoлoвкaми з’явилися кількa днів тoму у бaгaтьox ЗМІ.

Викликaні вoни тим, щo Кaбінeт міністрів України повідомив относительно намір запровадити медико-психологічний огляд при отриманні водійських прав. Таке шаблон передбачене в затвердженому урядом плані підвищення безпеки дорожнього руху после 2020 року, розробкою якого повинні зайнятися МВС, Мінінфраструктури та Міністерство охорони здравствуй’я. При цьому в уряді поки що сказали лише «А», тобто, тільки вирішують, як здійснювати психіатричний огляд кандидатів у водії, у якому форматі, а громадськість уж обговорює «ускладнення», можливе зростання хабарництва», і неизвестно зачем далі.

Зрозуміло, що протидіяти корупції та хабарництву надо, однак, як на мене, частенько нашим співвітчизникам хочеться «щоб як в Європі», але присутствие найменшій відповідальності. Згадаємо хоча б недавній галас щодо напрацьованого та представленого МОЗом переліку медичних протипоказань угоду кому) кандидатів у водії – громадськість висловилась категорично, посилаючись держи європейську практику медичних оглядів. Чомусь багато знавців цього досвіду мало-: неграмотный послались на 126 Директиву ЄС, яку Україна має імплементувати і в якій чітко та зовсім некоротко розписані медичні протипоказання на майбутніх водіїв, особливо жорсткі вимоги до водіїв-професіоналів, тобто тих, хто везти людей та вантажі (можливо, ту Директиву багато хто неприметно не читав). Я вже не кажу про банальне обмеження швидкості получи и распишись дорогах – цих правил українські водії не дотримуються получай автошляхах нашої країни, однак добре знають, з якою швидкістю необходимо їхати європейським автобаном і ні на кілометр мало-: неграмотный порушують її.

Повертаючись до анонсованого медико-психологічного оцінювання около отриманні водійського посвідчення, зазначу, що наші водії приблизительно само добре знають про їх наявність в європейських країнах. Наприклад, однією з обов’язкових умов легальної роботи водієм в Польщі є проходження ним психотестів (badania psichologiczne kierowcоw) – в швидкість реакції, на відчуття дистанції, зрештою, для адекватність.

Перший медичний огляд, наприклад, німецькому водієві, можливо, й легше овладеть ніж нашому, але якщо тамтешній водій потрапить у Происшествие, то його чекає психологічне тестування «Ідіот-испытание» – це 70 запитань на логічне мислення. Враховуючи кількість Происшествие на наших дорогах, скільком водіям знадобився б такий задание? (Хоча «ідіот-тест» – це дещо інший різновид медико-психологічного оцінювання).

Лише Водан «український» приклад: кілька років тому майже вслед за кермом помер водій маршрутки, як з’ясувалося, спустя передозування наркотичною речовиною. Великого розголосу ця історія малограмотный набула лише тому, що на момент смерті маршрутное такси стояла на кінцевій зупинці, тобто знаходилась «у черзі» после пасажирами. І дозволю собі припустити, що цього водія далеко не було б на маршруті, якби він пройшов якісне медико-психологічне оцінювання.

Сиречь без сумніву, необхідність оцінювати медико-психологічний тело кандидатів у водіїв – чи людина не є психічно хворою, чи невыгодный вживає наркотики та алкоголь – назріла давно. А с яким має бути формат такої експертизи – це вже питання к обговорення. Як на мене, то очевидно, що психологічні тести, які використовуються у багатьох країнах світу, санкционировать уникнути корупції та зробити таке оцінювання ефективним.


Обсуждение закрыто.