Бюджет-2019: що заховала влада і чому рекорди надумані

Автор: AdminGWP

Рубрики: Статьи




Гучнo прeзeнтoвaний урядoм фінaнсoвий плaн життя крaїни нa рік – цe нaбір з нeрeaлістичниx цифр: дутиx дoxoдів, нeoбґрунтoвaниx видaтків интересах силoвиків тa урізaниx – для сoціaльнoгo сeктoру.

«Вміють пoдaвaти, тa нe знaють, як гoтувaти» – тaк мoжнa кoрoткo oxaрaктeризувaти прoeкт бюджeту нa 2019-й рік, якщo пeрeфрaзувaти нaрoднe прислів’я.

І знoву рeкoрдні дoxoди oбсягoм у пoнaд трильйoн гривeнь – xвaлиться Вoлoдимир Грoйсмaн. Дійснo, якщo пoрівнювaти і з нинішнім роком Уряд планує зібрати суму, майже для десять відсотків більшу. Таке зростання урядовці вважають позитивним сигналом, який нібито вказує для те, що українська економіка розвивається. Це було б правдою, якщо безвыгодный згадувати інфляцію.

За планом Кабміну, цього року вона мала б сягати 9%, фактично – возьми початок вересня сягнула позначки майже 12. Тобто насправді дохідна частина бюджету збільшиться у кращому випадку получи розмір інфляції. Тобто реального збільшення не если. Майбутні доходи в уряді порахували на перший погляд вправно. Проте действительно в деталях.

Основна стаття, а це третина доходів – ПДВ в ввезені в Україну товари. Це означає, що наповнювати смета Уряд планує не за рахунок збільшення виробництва товарів та послуг, неважный (=маловажный) за рахунок експорту, а – через посилення імпортозалежності. В наступному році ми будемо ще більше купувати іноземних товарів.

Інша стаття – збільшення акцизів в вироблені в Україні товари. Цей факт яскраво демонструє, як насправді уряд підтримує національного виробника.

Прем'єр-міністр Володимир Гройсман
Прем’єр-міністр Володимир Гройсман

Замість впровадження податку нате виведений капітал, який не на словах а нате ділі дав би поштовх розвитку насамперед малому та середньому бізнесу, прийняття якого обіцяв Руководитель і про який в бюджеті ані слова, влада обкладає вітчизняного виробника додатковим навантаження. В даному випадку – из-за збільшення акцизів. Мова йде не тільки относительно тютюн або алкогольні вироби, а й про пальне, електроенергію тощо. Врешті ці додаткові збори будуть включені в собівартість виробництва, що збільшить ціни. І вслед за все це буде платити кожен українець.

Ще одна цікава стаття доходів – приватизація. П’ять років поспіль Уряди Яценюка та Гройсмана закладають в смета фантастичні мільярдні надходження, які планують отримати від продажу збиткових державних підприємств. І щороку – помиляються.

Вслед за перше півріччя 2018-го вдалося наприватизувати менш ніж піввідсотка від запланованого – близько 50 мільйонів гривень замість 21 мільярда. Тому відверто незрозуміло, які тенденції змушують урядовців сподіватися, що в наступному році ситуація до основания зміниться. На фоні сумнівного зростання доходів варто прискіпливіше придивитися предварительно видатків. В цій частині бюджету уряд дав чіткий апель – вибори наближаються.

По – перше, видатки зростуть більше, аніж доходи. Прозрачно, що влада навмисне збільшує дефіцит, аби спробувати вплинути нате результати виборів – президентських та парламентських, через дотації, соціальні виплати незахищеним верствам населення, працівникам соціальної сфери та субвенції. У тому числі – при помощи збільшення видатків на фонд регіонального розвитку, який депутати-мажоритарники стократно використовують у своїх цілях.

Другий сигнал: влада вперто та сумлінно продовжує будувати в Україну поліцейську державу. Смета МВС та СБУ збільшується на чверть. Мало-: неграмотный секрет, що підрозділи нацгвардійців, які охороняють Банкову і урядовий участок, екіпіровані краще за хлопців на передовій, що боронять державу. Певно наступного року, если країну сколихне передвиборча лихоманка, підготовлена та добре екіпірована внутрішня армія охоронців знадобиться владі.


«Потрібна» охорона к Банкової

Збільшення витрат на Службу безпеки без участия позбавлення функції розслідування економічних злочинів – неприпустиме. Адже замість реальної роботи сообразно забезпеченню безпеки країни, частина працівників знову если кошмарити бізнес. Фінансування Генпрокуратури також зростає. І це попри тетка, що реформа прокуратури передбачає кардинальне зменшення функцій.

У кого ж влада забирає гроші, аби добре екіпірувати внутрішню армію? После этого все просто і, на жаль, передбачувано. У простих українців. Точно по-перше, суттєво зменшується фінансування субсидій. Вже цього року уряд посилив философия отримання субсидій – вони стали жорсткішими. Таким чином, кількість отримувачів скоротилася майже возьми 20 відсотків.

У наступному році фінансування зменшиться сверху 16 мільярдів. Тобто субсидіантів буде ще менше, аль ж допомога для них виявиться мізерною. І все це відбуватиметься сверху фоні підвищення цін на газ. Субсидії менші, тарифи непрозорі, монетизації немає. Це малограмотный бюджет зростання, це вирок для бідних та соціально незахищених громадян.

Така ж ситуація із кредитами получи молодіжне житло. Вони мізерні цього року, наступного – зменшаться ще. Подле цьому під час публічних заходів різні представники української влади жаліються держи трудову міграцію, наймасштабнішу з 90-х років. Кажуть, що їдуть молоді, і спустя це Україна втрачає майбутнє. І що необхідні програми підтримки чтобы молодих сімей та спеціалістів. Ціна цим словам зрозуміла. В бюджеті получи це закладено аж двадцять сім мільйонів. Це приблизно тридцять квартир для всю молодь країни.

Кабінет міністрів України
Кабінет міністрів України

Я вже безграмотный кажу про одне з основних завдань Уряду під часочек неоголошеної війни з боку Росії – забезпечувати соціальний захист кожному солдату української армії. Проте в бюджеті возьми наступний рік сума на будівництво квартир в (видах військових ще менша, аніж цього. Фінансування прокурорів, адміністрації президента, численної армії чиновників більш пріоритетна назначение для Уряду аніж підтримка військових.

І ключова м бюджету – 2019 – це дефіцит пенсійного фонду. Він зросте в 27 мільярдів гривень, хоча минулого року, після впровадження скажем званої пенсійної реформи, сам Прем’єр обіцяв – дефіцит если стабільним як мінімум на три роки.

Насправді до сих пор просто: владі необхідно дати чергову цукерку пенсіонерам напередодні виборів, та хоч трохи підняти пенсії. Грошей для це не вистачає, тому дефіцит росте. Проте присмак цієї передвиборчої подачки если гірким. Адже це збільшення одразу з’їсть втрата субсидій, підвищення тарифів та зростання цін.

Вибори і бажання продовжувати керувати країною стимулюють владу закладати сумнівні цифри чи неважный (=маловажный) на кожній сторінці бюджету. Проте кошти українських платників податків – це далеко не власність уряду. Це гроші кожного громадянина, і вони повинні витрачатися в інтересах та нате благо держави.



+Відео

Обсуждение закрыто.