НБУ разробив альтернативний сценарій макропрогнозу на випадок затягування війни

Автор: AdminGWP

Рубрики: Экономика

Зрoстaння eкoнoміки Укрaїни у рaзі зaтягувaння війни дo сeрeдини 2024 рoку стaнoвитимe 1,9% у 2023 рoці тa 2,5% у 2024 рoці, a вaлoві міжнaрoдні рeзeрви у 2024 рoці впaдуть дo критичнoгo рівня у $12,6 млрд, тaкий aльтeрнaтивний сцeнaрій мaкрoпрoгнoзу прeдстaвив Нaціoнaльний бaнк Укрaїни в інфляційнoму звіті нa свoєму сaйті у ніч прoти п'ятниці.

"У рaзі рeaлізaції сцeнaрію з тривaлим збeрeжeнням висoкиx ризиків бeзпeки пeрспeктиви віднoвлeння eкoнoміки Укрaїни нaступнoгo рoку суттєвo пoгіршaться. Більш тривaлий пeріoд пригніченого попиту, низької інвестиційної активності та логістичні обмеження будуть основними стримуючими факторами зростання ВВП. У таких умовах повноцінне відновлення розпочнеться отнюдь не раніше 2024 року", — зазначає Нацбанк.

Він уточнює, що зростання реального ВВП получи рівні близько 2% очікується лише завдяки частковій адаптації бізнесу задолго. Ant. с війни та активній міжнародній фінансовій допомозі, повідомляє "Інтерфакс-Україна".

Його базовий сценарій передбачає завершення активної фази бойових дій у середині 2023 року та зростання ВВП наступного року держи 4% (після падіння получай 31,5% цього року) та возьми 5,2% — у 2024 році зі збільшенням резервів впредь до кінця 2024 року предварительно $27,4 млрд.

"НБУ малограмотный прогнозує перебіг військових подій, однак має робити різні припущення щодо них як визначального чинника впливу для економіку… Терміни перемоги у розв'язаній Росією повномасштабній війні стали основним фактором, що визначає торс та перспективи розвитку української економіки", – пояснює центробанк необхідність розробки альтернативного сценарію.

У ньому передбачається зниження інфляції з 30% цього року впредь до 13,4% наступного року замість 20,8% у базовому от припущення, що підвищення тарифів получай газ та опалення давно 50% від паритету відбудеться лише у 2024 році. Внаслідок цього інфляція сверху 2024 рік в альтернативному сценарії оцінюється в 19,6% проти 9,4% у базовому.

Серед інших припущень альтернативного сценарію – повне відкриття морських портів держи рік пізніше порівняно з базовим – лише з другої половини 2024 року, а також продовження відтоку населення з країни наступного року у розмірі 1,4 млн нате додаток до 8 млн у цьому. Передбачається, що біженці почнуть повертатися лише 2024 року в невеликій кількості – 0,6 млн, тоді як базовий сценарій передбачає повернення 0,4 млн вже 2023 року та 2,5 млн – 2024 року.

"Більшість інших припущень, зокрема активна міжнародна фінансова допомога, наявність програми з Международный валютный фонд, зберігаються і для зазначеного (альтернативного) сценарію", — уточнює НБУ.

В альтернативному сценарії експорт суттєво скоротиться, що посилить фінансові труднощі бізнесу, а в аграріїв знизиться мотивація по розширення діяльності, скоротяться ресурси угоду кому) проведення посівних кампаній, що призведе задолго. Ant. с зменшення врожаю у 2023 та 2024 роках, зазначається у звіті.

"Фіскальна політика залишиться м'якою насквозь необхідність забезпечувати витрати получай потреби оборони та підтримку населення. Відповідно зросте нужда у нарощуванні дефіциту бюджету, що відстрочить терміни фіскальної консолідації та зумовить вищий рівень державного боргу", – додав Нацбанк.

Він зазначив, що функция міжнародної підтримки у фінансуванні дефіциту если визначальною, що дозволить уникнути подальшої монетизації держборгу НБУ. Однак минуя значне нарощування боргового навантаження зросте надобность в поступовому переході до більш жорсткої фіскальної політики у післявоєнний період.

"Ризики макрофінансової дестабілізації с целью цього сценарію значно вищі, ніж чтобы базового, тому проведення виваженої макроекономічної політики та підтримка від міжнародних партнерів будуть нелестно важливими", — наголосив Нацбанк.

Обсуждение закрыто.