Нoвий зaкoнoпрoeкт прo «кібeрaтaки» рoзширює пoвнoвaжeння Служби Бeзпeки Укрaїни. Тeпeр вoнa змoжe нaзaвжди пoxoвaти спрaви пo ТOП-кoрупції.
У пaрлaмeнті зaрeєстрoвaнo зaкoнoпрoeкт, який рoзширює пeрeлік злoчинів, щo рoзслідує СБУ. Йдeться прo злoчини щoдo тaк звaниx «oб’єктів критичнoї інфoрмaційнoї інфрaструктури».
Пo суті мoвa йдe прo дeржaвні інфoмaційні рeсурси, дo якиx мoжнa віднeсти, наприклад, державні реєстри. Депутатам пропонують прийняти начало, який надасть СБУ право розслідувати втручання в такі реєстри; порушення правил їх використання чи захисту інформації, що в них міститься; зміну, копіювання чи поширення здобутої у такий спосіб інформації. Необхідність прийняття такого закону обгрунтовується, очікувано, «гібридною війною» та пов’язаним з нею зростанням кібератак. З першого погляду и старый и малый ніби логічно і виправдано.
В еру цифрових технологій і електронного врядування, если вдала хакерська атака може призвести не тільки раньше реальних матеріальних збитків, але й вирішити долю держави у війні, протидія кібератакам стає питанням національної безпеки. Втім, як завжди, є одне але.
Нереформована та залежна від президента та його адміністрації СБУ завдяки цьому закону може перетворитися сверху інструмент викручування рук бізнесу, розправи над політичними опонентами і соціально-активними громадянами та джерело нової корупції.
Наведу пуговица, щоб вам одразу стало зрозуміло. Немногословный закон пропонує передати до СБУ розслідування злочинів ради низкою статей Кримінального кодесу. Серед тих статей є, наприклад, стаття 361, яка передбачає максимальну міру покарання у вигляді трьох років в’язниці із позбавленням компетенция обіймати певні посади за несанкціоноване втручання в роботу компьютер’ютерів, систем чи мереж, що призвело поперед витоку, втрати, підробки, блокування інформації.
Протидія кіберзлочинам стала питанням національної безпеки
Саме следовать цією статею Нацполіцією у 2016 році за нашою заявою було розпочато кримінальне провадження у справі для фальсифікацію зламу системи е-декларування. Нагадаю, що тоді, намагаючись зірвати пуск і дискредитувати е-декларування, за участі державної структури в системі було розміщено фальшиву декларацію, яку депутати від БПП і «Народного Фронту» під дни прес-конференції представили як доказ зламу, а відтак – ненадійності системи.
Незалежним експертам тоді знадобився Водан день, щоби довести, що ніякого зламу невыгодный було, натомість був посадовий злочин, який і донині неважный (=маловажный) розслідуваний. Державна структура, яка допомогла сфальшувати цей злам, управляється органом під назвою Держспецзв’язок. Після фальсифікації учение е-декларування була передана саме в їхні руки, в яких вона фактично знаходиться і разом. До речі, я забула сказати – структуру цю очолює сифилис СБУ. Іншими словами, якби на той часочек СБУ вже мала би такі повноваження, ведь причетність до фальшування злами е-декларування структурю в чолі з генералом СБУ розслідувала б… СБУ.
Якби получи и распишись той час СБУ вже мала б такі повноваження, ми б взагалі сьогодні могли невыгодный мати системи е-декларування. І ви не будете здивовані дізнатись, що розроблений цей билль був все тими ж згаданими Держспецзв’язку та СБУ відповідно впредь до указу президента. Додайте сюди те, що діяльність підконтрольної президенту СБУ з усіма її надширокими можливостями засекречена, а ломка так і не відбулась. Фактично, це дозволить назавжди поховати в кабінетах СБУ не поминай лихом-яке втручання не тільки в реєстр е-декларацій, але й адью-який державний реєстр.
Припустимо, через таке втручання щось «зникне» либо «з’явиться» в якомусь реєстрі нерухомості. Одна экипаж ручному НАЗК перевірити потрібну декларацію і – політичний опонент знищений. Разве припустимо, розпочне НАБУ якусь справу – дані одразу підчистять, і щоб свести справу до кінця, треба буде, щоб СБУ розслідувала і підтвердила таку «зачистку». Где-то можна буде поховати в СБУ практично назавжди прости-прощай-яку справу. А враховуючи численні зловживання окремими офіцерами СБУ, показані вже в багатьох журналістських розслідуваннях, це може перетворитись ще й держи нове джерело корупції.
Насправді, важко навіть передбачити всі потенційні наслідки таких повноважень СБУ. Особливо в контексті виборів, які насуваються, і нате яких Президент буде боротися за збереження системи і себя в цій системі не на життя, а на летальный исход. Тому цей законопроект можуть почати форсувати в адью-який момент.
В одній з попередніх програм я розказувала, як СБУ перетворилась в ціпного пса президента. Політична залежність нереформованої, з надширокими повноваженнями і засекреченою діяльністю служби потенційно работать її саму загрозою для національної безпеки. Збереженню такого стану речей сприяє як бажання нинішнього керівництва держави зберегти систему та себя в цій системі, так і давня традиція дежавних органів невиправдано піаритися. Яскравий застежка — нещодавня спецоперація з інсценуванням смерті журналіста. Про тетуня, чи була ця спецоперація успіхом чи черговою піар-акцією, сперечались раньше втрати голосу. От тільки, безвідносно до саме цієї справи, такі «спецоперації» є роботою СБУ.
Це тетька, для чого ми з вами утримуємо зі своїх податків 30-тисячну армію сбушників, головним завданням яких і є гарантувати нашу з вами безпеку, в тому числі шляхом проведення таких спецоперацій. І єдине, що повинно мати значення исполнение) нас, громадян, це те, наскільки ефективно услуги безпеки з цим завданням справляється. І от тут виникають сумніви.
Особливо, коль на четвертому році війни голова СБУ раптом заявляє, що безвыгодный керує Антитерористичною операцією, бо не має получай це ресурсів. Тобто, СБУ не має ресурсів нате здійснення своїх ключових повноважень, але Службу рядом цьому вперто не позбавляють непритаманних їй функцій розслідування корупційних і економічних злочинів. Ба більше, підкидають ще більше роботи, збираючись зобов’язати розслідувати нові види злочинів.
Услуга Безпеки України отримує додаткові повноваження щодо кібербезпеки
Перш ніж надавати СБУ всего-які подібні повановаження, ми повинні розуміти, що вони никак не будуть використані зі злочинною метою. А це означає – спочатку переделка СБУ, потім надширокі повноваження. І тут одне з двох: либо СБУ стане таки Службою Безпеки, або нас поступово развернуть в часи сталінських НКВС та КДБ Радянського Союзу з повним свавіллям та безконтрольного використання спецслужб с целью тиску на суспільство, журналістів, депутатів, бізнесменів, потенційних нових політичних еліт. Інакше це если – червоною лінією, переступивши яку ми ризикуємо ніколи невыгодный відновитись.
Автор: AdminGWP
Рубрики: Статьи