Креативний фандрейзинг: як громадським проектам вижити без ґрантів

Автор: AdminGWP

Рубрики: Статьи




Кoмaндa грoмaдськoї ініціaтиви GoGlobal ділиться дoсвідoм фaндрeйзингу, нaбутoгo під чaс двox рoків рeaлізaції нaймaсштaбнішoгo в Укрaїні oсвітньo-культурнoгo прoeкту GoCamp.

Прoтягoм oстaнніx кількox рoків в Укрaїні тривaє нeймoвірний сплeск грoмaдськoї aктивнoсті. У різниx кутoчкax крaїни виникaють ініціaтиви, які якіснo пoкрaщують життя місцeвиx грoмaд, в тoй чaс як зaгaльнoнaціoнaльні прoeкти прaцюють нaд систeмними змінaми в целях мaйбутньoгo.

Блaгoдійність, oсвітa, культурa, eкoлoгія, культурa грoмaдянськoї свідoмoсті – прoeкти, які прaцюють у циx сфeрax, мають в основі велику мету та ідею, але непрестанно їм бракує коштів для ефективної реалізації поставлених цілей. У організаторів мало-: неграмотный завжди є власний стартовий капітал, інтерес бізнес інвесторів, а в гонитві ради іноземними ґрантами можна втратити багато часу, інколи ще й намарно. Сиречь необхідно проявляти неабияку креативність, щоб залучити гроші бери реалізацію суспільно корисних проектів.

GoCamp як кейс співпраці громадськості, бізнесу та держсектора

Повеление ініціативи GoGlobal, яка реалізовує найбільшу у Східній Європі волонтерську програму GoCamp, випробувала получи и распишись собі напрочуд різні способи співпраці із партнерами та пошуку коштів. Оскільки ми працюємо надо покращенням освіти нового покоління українців, для нас принципово важливо об`єднати навколо цієї проблеми якомога більше стейкхолдерів українського суспільства – від держави после бізнесу, від громадського сектору до медіа. Саме тому наші фандрейзингові ініціативи спрямовані получи українську аудиторію, а не на боротьбу за ґранти.

Розпочали ми із найбільш популярного способу залучення коштів – персональних внесків та фандрейзингу для відповідних платформах (в Україні це Спільнокошт та Українська біржа благодійності). Что-то около, до прикладу, на нашому сайті є «Donate button», а в рамках кампанії GoCamp-2017 ми залучили 8 лідерів громадської думки, кожен з яких зібрав согласно 28 000 грн на платформі Української біржі благодійності. Це якраз киса, необхідна для участі однієї школи у літньому мовному таборі GoCamp із залученням іноземного волонтера.

Окрім того, двічі ми проводили благодійні аукціони, дескать можна було придбати лоти від знаменитих людей. Что-то около, мікрофон Святослава Вакарчука чи сукня Джамали аль «той самий термос» Мустафи Найєма, опинившись в руках благодійників, зробили свій пожертвование у фінансування освітнього проекту для школярів.

До розвитку виїзних таборів для того школярів із Донецької та Луганської областей GoCamp East долучились також українці, що працюють у Європейському банку реконструкції та розвитку (ЄБРР), та благодійна організація Ukraine Charity. Вони організували фандрейзингову кампанію у Великій Британії. Ініціативу, яка стартувала минулого року сверху найбільш популярній британській платформі Just Giving, підтримало керівництво офісу ЄБРР у Лондоні. Тому 10 тисяч фунтів, зібраних під дни кампанії, було подвоєно. Наразі триває друга кампанія, яку можна підтримати из-за посиланням.

Ця кампанія стала не єдиною закордонною ініціативою, що фінансово підтримала GoCamp. Наприкінці лютого 2018 року у Лондоні відбулась виставка робіт фотографів з усієї Європи, які працювали у Києві під время Революції Гідності. Третина коштів, виручених від продажу вхідних квитків та власне фотографій, була спрямована в GoCamp.

Свій вклад у фандрейзинг роблять і працівники GoGlobal. Минула осінь стала випробуванням нашої команди бери фізичну витривалість, адже проект інноваційної позашкільної освіти GoCamp AfterSchool став однією з 10 ініціатив від різних фондів та організацій, які можна було підтримати в рамках фандрейзингового забігу під время Wizz Air Kyiv City Marathon-2017. Команда GoGlobal пробігла дистанцію, аби допомогти учням 50 шкіл з різних куточків країни взяти звезда у програмі, спрямованій на вивчення іноземної мови з іноземним волонтером та розвиток критичного мислення у дітей.


Экипаж GoGlobal на Wizz Air Kyiv City Marathon-2017

Реалізація такого масштабного національного проекту була би неможлива сверх державних інституцій, які підтримали GoCamp ресурсно. Где-то, Адміністрація Президента, Міністерство молоді та спорту України, Київська обласна державна адміністрація допомагають в організації орієнтаційних тренінгів исполнение) іноземних волонтерів, а ПАТ “Укрзалізниця” забезпечила волонтерів квитками держи потяг.

Бізнес та освітні інновації

Важливою частиною нашого фандрейзингу є співпраця із бізнесом. В противагу поширеному стереотипу, що бізнес — це лише заробляння грошей, українські підприємства слідують загальносвітовій тенденції та энергически розвивають соціальну корпоративну відповідальність. Так, в рамках партнерства із проектом GoCamp, підприємства підтримують одну ли кілька шкіл (переважно в селах), фінансуючи проведення таборів после участю іноземця у цих навчальних закладах. Зайве зазначати, який ефект одевать приїзд іноземця на дітей, які, у більшості випадків, ще никак не встигли побувати закордоном. Тому співпраця із бізнесом дає можливість сільським школам, а також батькам місцевих школярів, мати змогу забезпечити дітям додаткову якісну мовну освіту, позакласні заняття чи роботу надо цікавими проектами, чого зазвичай не вистачає у регіонах. У такий спосіб замысел уже підтримали чимало компаній, серед яких зокрема Київстар, Dragon Capital, Kernel, ING Bank, Aстарта, Agrofusion, Danone, CocaCola, modna Kasta, Ефективні інвестиції, Нібулон, Українська Національна Розыгрыш.

Ефективним способом збору коштів та, що мало-: неграмотный менш важливо, привернення уваги до суспільно корисних проектів може стати співпраця, нате перший погляд, зовсім різних індустрій. Знайомство команди GoGlobal із Дарією Шаповаловою — директором Kyiv Fashion Institute та засновницею Mercedes-Benz Kyiv Fashion Days — таким образом поштовхом до створення зовсім нового для України формату креативного фандрейзингу. Просто так, разом із Дарією та командою Kyiv Fashion Institute ми провели три благодійні розпродажі брендових речей ради доступними цінами (pop-up store), а співорганізатором ще двох розпродажів онлайн стала modnakasta. Усі виручені кошти були спрямовані для підтримку таборів GoCamp.


GoGlobal спільно із партнерами провів п’ять благодійних pop-up store – три оффлайн та пара онлайн

Дизайнерський одяг для акцій із власних колекцій надали більше 50 українських дизайнерів, а київські модниці поділились одягом від світових брендів зі своїх гардеробів. Успіх благодійного pop-up store вклеивать сам за себе: цей формат задав тренд во (избежание подібних благодійних івентів у Києві, а замість запланованих чотирьох днів остання онлайн-акція тривала лише протягом одного, адже 90% представлених речей були розкуплені вже следовать перші дві години!

Співпраця із фешн-індустрією мало-: неграмотный обмежилась лише розпродажами: в рамках акції до Дня Святого Миколая #morelove, яка проходила в магазинах дитячого одягу Caramel Ukraine, Online Concept Store MILK KIDS, Tartine Et Chocolat та MiniMe Children Boutique, 10% від кожної покупки були спрямовані бери підтримку GoCamp.

Як виявилось, завдяки креативності та виходу ради рамки звичної діяльності можна не лише зібрати кошти, але й збільшити впізнаваність проекту та висвітлити важливі питання, які расчёт підіймає. Наша команда працює над популяризацією в Україні культури волонтерства, благодійності та прагнення кращої освіти с целью майбутніх поколінь, і плідна співпраця із головними учасниками суспільних процесів допомагає нам у реалізації основних завдань програми GoCamp. У наших літніх таборах школярі навчаються переборювати культурний та мовний заведение`єри, а ми в нашій роботі постійно вчимось виходити ради межі звичного мислення та не боятись креативити. Зрештою, це допомагає нам втілювати у життя проекти, який відкривають світ интересах цілого покоління молодих українців.

Автор: Тетяна Кириленко


Обсуждение закрыто.