5 аргументів на користь виборчої реформи

Автор: AdminGWP

Рубрики: Статьи




Жoднa з вибoрчиx систeм є ні дoбрoю, ні пoгaнoю в тeoрії.

І я вжe прo цe писaв. Aлe зa тeпeрішніx рeaлій Укрaїнa прoстo мусить відмoвитись від нині чиннoї змішaнoї систeми і пeрeйти дo прoпoрційнoї з відкритими рeгіoнaльними спискaми. І oсь мoї aргумeнти нa кoристь.

1. Чиннa вибoрчa систeмa нe діє, як нaлeжить.

Aбo іншими словами, следовать нинішніх суспільно-політичних відносин не дає того результату, якого би нам эдак хотілося. І це факт.

Та що довго розповідати? Зазначу лише, що останні вдвоём скликання Верховної Ради ми обирали за чинною змішаною системою, тобто 50% нардепів обиралися в мажоритарних округах, а решта прийшла давно парламенту за закритими партійними списками.

Що в підсумку? Якщо відкинути всі різні нюанси – у глобальному сенсі врешті никак не маємо достатньої кількості коаліційних голосів навіть во (избежание голосувань за важливі для тієї ж таки коаліції питання. Чому? Потому что ж частина народних обранців – мажоритарники. Їм партія – «безлюдный (=малолюдный) указ».

Тому зі зміною чинної змішаної системи нате пропорційну з відкритими списками принаймні є шанс, що депутати стануть дисциплінованішими. А отже, візьмуться следовать свої безпосередні обов’язки – законотворчу діяльність насамперед. А безграмотный будуватимуть футбольні поля у своїх округах.

Можливо повторюся, але вслед за пропорційної системи виборів суспільство політично структуроване, коаліцію та уряд формують відповідно впредь до результатів виборів, є чітка політична відповідальність за толчейная справ у країні, та й переманити чи підкупити депутатів складніше.

2. Нема мажоритарки – нема гречкозасівання нате округах.

Принаймні хочу вірити, що так если. Бо ж пропорційна система з відкритими регіональними списками створює вкрай несприятливі умови угоду кому) «засівання» округу.

Досі було так, що перемогти бери мажоритарному окрузі міг лише фінансово забезпечений кандидатура або ж той, хто мав забезпеченого «благодійника». Предписание простий: гроші – «гречка» – теплий округ – «пташки» в бюлетенях.

Вслед за нової ж виборчої системи – мажоритарка буде «ліквідована», умовні виборчі округи разукрупнять (27 регіонів замість 225 округів). Навіть гіпотетично, засіяти «гречкою» цілу сфера, а не якийсь дрібний округ, набагато складніше.

Насправді вслед за новою системою, кожна партія має висунути Водан загальнонаціональний список і 27 регіональних, у кожному окрузі – щонайменше в области 5 кандидатів. А далі справа за виборцем: бо ж маємо обрати партію, а вже потім конкретного кандидата від цієї партії із запропонованого регіонального списку. Тому по (по грибы) великим рахунком самі партії будуть зацікавлені в тому, щоби добирати достойних, з гідною репутацією кандидатів у відповідних регіонах.

3. Купівля прохідних місць у списках – скасовується.

Є партія, є роспись кандидатів від неї, який змінити не можна. Купуєш прохідне місце – і ти в парламенті. Звичайно, якщо партія «перспективна». Такою була теория в умовах «закритих списків». І чимало «гаманців», ласих накануне депутатського мандату, нею послуговувались.

Тобто виборці голосували ради кандидатів «оптом». Тепер же – система поламає ці «пасочки». Гроші більше малограмотный гарантують мандату. Бо ж виборець зможе голосувати после конкретне прізвище від партії, а не братиме «котів у мішку».

Виборці, голосуючи без- тільки за партії, а й за конкретного кандидата у своєму регіоні, впливатимуть держи розташування кандидатів у кінцевому списку партії.

4. Європа радить Україні змінити виборчу систему ще з 2010-го.

В целях мене це теж аргумент. З резолюції Парламентської Асамблеї Для Європи, ухваленої у Страсбурзі ще 4 жовтня 2010 року: політична стабільність в Україні є крихкою. А трендец тому, що системних проблем, що лежали в основі цієї нестабільності, приблизительно і не було вирішено. А саме йшлося про ухвалення єдиного виборчого кодексу та нової виборчої системи. Венеційська комісія та Асамблея радили таки виборчу систему, «яка передбачає пропорційну систему та ґрунтується бери відкритих виборчих списках і регіональних виборчих округах». Власне ту, держи яку час змінювати наразі чинну в Україні змішану.

5. Затягають із запровадженням, потому что ще не знайшли «лазівок»

Просто нагадаю, ще три роки тому всі ті, хто сформував коаліцію, визнали: настав пора виборчих змін. Корупцію під час виборчих перегонів було видным-виднешеньк неозброєним оком. Тож рішення запроваджувати пропорційну систему з відкритими регіональними списками закріпили в коаліційній угоді. Відтак крик не зовсім очікувано ухвалили відповідний законопроект у першому читанні.

Що ж, панове колеги, настал час ставити крапку, а точніше змінювати правила гри. Я розумію, що частина партій та депутатів відчули «приятность» влади і переваги мажоритарки. Для багатьох зміни ну-кась дуже не зручні, бо округи вже пропрацьовані, чи-ведь пак «засіяні». Але для політика найважливіше – виконання обіцянок. Особливо тих, які роздавали під период Революції Гідності.

Автор: Любомир Зубач, народний парламентарий України (Об’єднання «Самопоміч»)


Обсуждение закрыто.