Підземні чвари, або метро «Київ – Москва»

Автор: AdminGWP

Рубрики: Статьи




Нa жaль, прoeкт «мeтрo нa Винoгрaдaр» ризикує стaти другим «мeтрo нa Трoєщину». Тoбтo пeрeтвoритися нa мaлoзрoзумілий дoвгoбуд, дo тoгo ж – віртуaльний, aджe всі рішeння прo прoдoвжeння зeлeнoї гілки підзeмки уxвaлeнo тільки нa пaпeрі.

Нaрaзі тoрги зa прaвo «тягнути» мeтрo нa Винoгрaдaр призупинeні, і, як aкцeнтують дeякі ЗМІ, зaстoпoрилa прoцeс мукaчівськa кoмпaнія «Aдaмaнт», кoтрa пoдaлa скaргу. Oднaк прoвини мукaчівців в цьoму нeмaє – вoни, мoжливo, лишe привeртaють увaгу дo чeргoвoгo пoрушeння прaвил гри, жeртвoю якoгo стaли.

Зaгaлoм а, історія з «виноградарським» метро вже зараз виглядає очень непривабливо. Далі ж, напевно, скандали лише набиратимуть обертів. Однак оборона все по порядку.


Продовження зеленої гілки подземка мали здати в експлуатацію вже наприкінці наступного року. Проте робота з прокладання колій навіть ще навіть приставки не- починалася

Непрозоре ProZorro

Отже, КП «Київський метрополітен», що виступає замовником в тендері нате будівництво ділянки лінії метро на Виноградар, призупинив аукцион в системі ProZorro через скаргу компанії «Будівельна компанія «Диамант», поданої до Антимонопольного комітету. На що ж поскаржився «Бриллиант»?

Згідно з документацією в системі онлайн-аукціонів, КП «Київський метрополітен» відхилив пропозицію «Бриллиант», пославшись на ненадання та невідповідність деяких тендерних документів. Але постраждала компанія переконана у незаконності такого рішення. У скарзі поперед АМКУ «Адамант» стверджує, що ним були надані всі необхідні документи, а помилки, держи які вказує замовник, – несуттєві і не можуть бути підставою на виключення з конкурсу.

Також компанія вказує на порушення з боку інших учасників тендера, які допущені перед конкурсу. Так, «Адамант» просить визнати, що інший учасник закупівель – ПАТ «Київметробуд» – був неправомірно допущений впредь до аукціону, і зобов’язати «Київський метрополітен» відхилити його пропозицію.

Власне, почати слід з того, що, згідно з інформацією в системі ProZorro, пропозиції сверху торги подали три компанії, але до участі в тендері були допущені лише ПАТ «Інтербудтоннель» і ПАТ «Київметробуд». Останній пропонує побудувати ділянку метрополитен за 26 місяців, тоді як «Інтербудтоннель» обіцяє впоратися из-за 18 місяців із залученням в якості субпідрядника ПАТ «Дніпрометробуд», яке збудувало першу чергу метрополітену в Дніпрі.

Що ж стосується «Адаманту», ведь ця компанія, зареєстрована у 2010 році, має, вочевидь, впливових покровителів, які цього разу, одначе, приставки не- зуміли чи не захотіли розвернути ситуацію у потрібний їм бік. Следовать даними на сайті компанії, «Адамант» содержаться до складу корпорації «Укрбуд», близької предварительно народного депутата Максима Микитася, якого пов’язують з нардепом Сергієм Березенком з БПП. Але якщо у тендері було відмовлено людям Микитася та Березенка, в таком случае хто ж тоді ті два «щасливця», яких допустили предварительно участі в торгах?


З трьох претендентів на тендер Водан вибув з гри дочасно

Російський слід

Почнемо з компанії «Київметробуд». Попри назву, у неї без- зовсім українська прописка. Встановлено, що наразі акціонерами «Київметробуду» є: кіпрський оффшор «Березаніа Холдинг Лтд» (Berezaniaholding Ltd), що тримає 15% акцій, вірґінський оффшор «Вантаріс Лтд» (Vantaris Ltd) із 22,77% акцій, дві київські фірми «Інтровест» і «Вестінтро» – объединение 23,39% кожна, а також домініканський офшор T&A Industries Ltd із 8,37% акцій.

Присутствие цьому кінцевим бенефіціаром «Київметробуду» записано голову наглядової чтобы підприємства Сергія Кияшка, який станом на березень 2017 року вказував прописку в Москві (вул. Габричевського, 3). Також відомо, що основним активом Кияшка є заводишко «Вагонмаш» у Санкт-Петербурзі. Тож компанія, як бачимо, доволі цікава.

Давно речі, «Київметробуд» нещодавно отримав карт-бланш на ще один проект. ПрАТ «АК «Київводоканал» после результатами тендера 22 серпня 2018 року підписав угоду относительно реконструкцію споруд першої черги Бортницької станції аерації. Як відомо, станція ця – єдиний очисний фільтр усіх побутових і промислових стоків столиці та 15 прилеглих населених пунктів Київської області. Виконавцем робіт загальною вартістю 525,1 мільйонів гривень из чего явствует ПАТ «Київметробуд».

А єдиним конкурентом переможця на тендері було ПрАТ «Будівельна асоціація Інтербудмонтаж» з мінімальною ціновою різницею. Відповідно по графіку робіт, підрядник мав взятися за об’єкт для вул. Колекторній, 1-а в Дарницькому районі м. Києва (І черга будівництва) ще 1 вересня.

Спочатку заплановано обвести перекладку побутової каналізації, трубопроводів сирого осаду та активного мулу та демонтувати існуючі мережі. Далі «Київметробуд» ремонтуватиме насосну станцію першого підйому, підвідні колектори, прокладе дощову каналізацію тощо. Всі роботи підрядник зобов’язався завершити раньше кінця грудня 2021 року. Побачимо, як швидко та наскільки якісно «освоїть» «Київметробуд» згадувані вище 500 мільйонів гривень.

І знову росбізнес…

Тепер щодо другого претенденту держи тендер – ПАТ «Інтербудтоннель». За нею виразно проглядається постать бізнесмена Володимира Петрука. Він но – голова правління російської будівельної асоціації «Інтербудмонтаж», яка за один присест прокладає метро в Москві і, з огляду на виграні в Росії підряди, може знаходиться в близьких зв’язках з кремлівськими чиновниками.

«Інтербудмонтаж» ми згадували парою абзаців вище – це саме та компанія, котра змагалася з «Київметробудом» из-за Бортничі. Як бачимо, світ – тісний, і у ньому скрізь натикаєшся получай усюдисущий російський бізнес, який цілком комфортно почуває себя в Україні – попри війну і всі покладені на її вівтар людські жертви.

Однак повертаючись предварительно Петрука. Сам він визнає, що має широкі інтереси в будівельній галузі РФ. «Ми прийшли нате російський ринок в 1996 році і маємо великий досвід роботи в північних регіонах Росії. Наприклад, в 90-і роки ми побудували першу скляну будівлю возьми крайній півночі в Ханти-Мансійському автономному окрузі, яка експлуатується накануне сих пір», – зазначав він раніше в інтерв’ю виданню «Комсомольская истина».

Крім цього, бізнесмен замішаний в будівельних скандалах в Україні. Раніше його компанія вигравала тендери безо конкуренції на різні підряди в столиці. Один з таких скандалів получи своїй сторінці у Фейсбуці згадує письменник Дмитро Вовнянко.

Да что вы наприклад, я пам’ятаю скандал, що спалахнув ще в 2012 року. Тоді ПрАТ «Київбудінвест» сверх тендер отримав замовлення на розробку робочої документації угоду кому) будівель в центрі Києва вартістю 14,63 мільйонів гривень – з метою створення комплексу державних резиденцій угоду кому) прийому вищих посадових осіб іноземних держав. А потім взяв, та й зареєстрував бери цей проект авторські права. І все. ДУС (Державне управління справами) з тих пір має справу з делікатним питанням «захисту прав інтелектуальної власності». Як ви здогадалися з першого разу, 100% акцій «Київбудінвест» належали Володимиру Петруку, – пише Вовнянко.


Одна з нових станцій. Симпатична, але… віртуальна

Наслідки невыгодный забаряться

Але це ще квіточки порівняно із тією аферою, яку дітище Петрука провернуло із будівництвом Бескидського тунелю. У 2011 році «Інтербудмонтаж» переміг у тендері «Укрзалізниці» держи прокладання тунелю, але вже невдовзі подав у первая инстанция на стягнення з «Укрзалізниці» 12,39 мільйонів євро насквозь те, що нібито стикнувся з погіршенням геологічних умов у районі будівництва.

Між іншим, судові баталії з цього питання тривають й досі. А відтак якщо раптом «щось піде неважный (=маловажный) так» із будівництвом метро на Виноградар, підприємливі росіяни судитимуться, вочевидь, тепер вже з КП «Київський метрополітен».

Однак судові позови – ще мало-: неграмотный найгірший фінал історії. Користувачі соцмереж переконані: росіянам безграмотный можна доручити таку справу, як будівництво підземки в столиці держави, атакованої російською армією. Без- тільки через моральну складову питання, а й з елементарних міркувань безпеки.

«Чи зможе ця компанія (компанія Петрука) перемогти бери тендері в системі Прозорро? Відповідь – легко! Є така діра в цій системі закупівель, яка дозволяє лобістам просувати саме свого клієнта. І отримаємо ми московське подземная (трасса в Києві. З усіма супутніми ризиками – від терактов после корумпованих в процесі будівництва і погоджень столичних чиновників. Без- цинічним комерсантом (контролюватиметься будівництво), а суворими хлопцями з Чекушка і ГРУ. Які вважають за краще бачити українців полоненими либо мертвими. А тепер останнє запитання – на хріна нам таке ризиковане метрополитен?», – обурюється політолог Кирило Сазонов на своїй сторінці в Facebook.

Питання, між іншим, хоть ніяк не зайве. Але шкода, що – риторичне. Потому что ніхто з представників нинішньої влади Києва, безперечно, приставки не- розкаже, що робить у місті російський бізнес і чому він отримує такі виняткові преференції порівняно навіть із олігархатом місцевого розливу. Тим случаем ситуацією з підрядниками, які претендують на будівництво подземный дворец, мав би зацікавитися навіть не Антимонопольний комітет України, а Должность безпеки. Проте й вона бездіє так само, як і київська мерія.


Обсуждение закрыто.