Реванш «регіоналів»: навіщо Порошенко тримає в судах кадри Януковича

Автор: AdminGWP

Рубрики: Статьи




Нoвa влaдa нaмaгaється збeрeгти вибудoвaний щe Янукoвичeм кoнтрoль зa судaми і суддями. І сaмe тoму зa чoтири рoки після Рeвoлюції Гіднoсті ніxтo з висoкoпoсaдoвиx рeгіoнaлів нe oтримaв спрaвeдливoгo пoкaрaння, a Прeзидeнт нe бoїться їxньoгo рeвaншу.

У пoпeрeдніx випускax я рoзпoвідaлa прo тe, щo нeмaє і нe булo ніякиx «кoлишніx рeгіoнaлів» тa «нoвoї влaди». Дeржaвoю бaгaтo рoків кeрують клaни, які нa вибoрax прoстo міняються місцями: сьoгoдні oдин у влaді — інший в oпoзиції, зaвтрa нaвпaки, aлe весь систeмa зaлишиться нa місці, бo мeтa у клaнів oднaкoвa: дeрибaнити дeржaвний бюджeт і дeржaвні бaгaтствa.

Тaку систeму щe нaзивaють клeптoкрaтією, щo буквaльнo oзнaчaє «влaдa крaдіїв», тoбтo такий політичний уклад, де державні рішення визначаються особистими матеріальними інтересами вузького кола осіб. После суті — державний рекет. Для нас, для громадян, від зміни кланів быть владі нічого принципово не змінюється. Аргумент «могло бути і гірше» — взагалі приставки не- аргумент.

Зміни можливі лише за умови, що усі вони будуть усунуті від влади. Тоді і тільки тоді власть зможе виконувати свої функції: економічну, соціальну, оборонну і (на)столь(ко) далі в інтересах громадян, а не купки осіб, які використовують державу як територію исполнение) заробляння грошей. Саме на подолання цього в першу чергу спрямована антикорупційна преобразование, як, власне, і всі інші реформи, кожна з яких має антикорупційну складову.

Але на клептократів дуже важливо зберігати існуючу систему, потому что їм є що втрачати, і це аж ніяк приставки не- держава чи інтереси її громадян. Саме тому реформи вони перетворюють получи и распишись бутафорію, тобто красиву кратинку, за якою учение зберігається.

І в цій системи важливо з одного боку контролювати корупційні фінансові потоки, з іншого — захистити себя, своє оточення, і як не дивно, тих, з ким потім будуть мінятись місцями. У минулому випуску я розповіла насчет те, як зберігається контроль за фінансовими потоками в оборонному секторі. Сьогодні поговоримо ради те, як зберігається вибудований попередниками контроль после судовою системою.

У 2010 Президент Янукович і «Партія регіонів» узалежнили суди і суддів від політичної влади, в першу чергу від Адміністрації Президента. Останній забезпечив собі можливість впливати получай суддів через підконтрольні суддівські органи, формування органів суддівського самоврядування, механізми дисциплінарної відповідальності та переведення суддів.

Кількома місяцями пізніше того ж року він наділив себя майже необмеженими повноваженнями, здійснивши фактично конституційний солнышко». Зроблено це було через ручних суддів Конституційного суду, які змінили Конституцію у незаконний спосіб. Одразу після втечі екс-президента з України ландтаг постановив звільнити суддів КСУ за порушення присяги судді саме у зв’язку із прийняттям цього рішення.

«Вслед» необхідність звільнення і відкриття кримінального провадження проголосував тоді ще народний посредник Петро Порошенко. Однак ставши Президентом всього из-за 3 місяці після того голосування, Президент Порошенко что-то около ніколи і не звільнив президентську квоту суддів КСУ, а контрольована ним Генпрокуратура этак ніколи навіть не оголосила підозри суддям.

Більше того — судовою реформою імені себя він робить те саме, що свого часу зробив Янукович — зберігає ручний надзор за судами. І контрольований КСУ відіграє тут важливу место.

Три роки з початку президентства Порошенка КСУ очолював суддя Юрій Баулін. Згідно з матеріалами кримінального провадження він був серед тих суддів КСУ, які «з мотивів углубление’єризму, хибно роуміючи інтереси служби, порушуючи вимоги Конституції України та законів України, використовуючи надані їм повноваження, умисно постановили завідомо неправосудне рішення, чим спричинили тяжкі наслідки та захоплення влади колишнім Президентом України Януковиковичем В.Ф. у неконституційний спосіб».

Юрій Баулін
Юрій Баулін

Після революції цей суддя без- просто не був покараний, а став Головою Конституційного суду, яким був увесь пора президентства Петра Порошенка аж поки в 2017 в нього неважный (=маловажный) закінчились повноваження і він спокійно пішов на пенсію із довічним грошовим утриманням розміром у кількасот тисяч гривень щомісяця.

Новий Положение «Про Конституційний суд України», який йому це гарантує, як і більшість законопроектів в частині реформи імені Порошенка, розробляла Радка з питань судової реформи при Президентові. До цієї Про — сюрприз-сюрприз — Юрій Баулін входив теж. Іншими словами Глава Порошенко не тільки усі ці роки зберігав кадри Януковича, які допомогли тому узурпувати владу, але й змусив нас витрачати мільйони гривень щороку получи и распишись їх довічне утримання.

Для чого це йому потрібно? Не , нинішньому керівництву держави потрібні саме такі судді, які замість правосудних рішень задовольнятимуть іменем України політичні амбіції та забаганки як президента-втікача Януковича, приблизительно і нинішнього Президента Порошенка. Справа в тому, що поперед повноважень Конституційного суду належить перевірка законів получай відповідність Конституції. Визнання закону або його частини неконституційним призводить после його скасування. Фактично, такі поноваження роблять КСУ чи маловыгодный єдиним, окрім парламенту, органом в Україні, який може скасувати адью-який закон.

Саме ця загроза дамокловим мечем висить по-над антикорупційним і люстраційним законодавством, по яким КСУ безвыгодный приймає рішень роками, порушуючи строки розгляду в десятки разів, і звичайно ж, це ни крошки влаштовує Президента Порошенка. Дуже зручно мати в руках такий учреждение, який може в будь-який момент скасувати до скорого свидания-який «незручний» закон.

Однак у КСУ є ще одне, дуже важливе повноваження, це — надання висновків оборона те, чи не обмежуються права та свободи людини і громадянина і чи невыгодный порушується заборона на внесення змін до Конституції в умовах воєнного либо надзвичайного стану, якщо мова йде про зміну Конституції.

Саме це поноваження КСУ реалізував у 2016 році, если парламент приймав зміни до Конституції в частині правосуддя. Тоді КСУ дав висновок, що билль відповідає Конституції. Зауважу, це було зроблено з фантастичною швидкістю — всього ради місяць — у той час, коли окремі провадження, які Президенту панихида «притримати» з міркувань політичної доцільності, КСУ розглядає роками.

Багато експертів і притомних народних депутатів говорили оборона те, що зміни до Конституції в частині правосуддя обмежують карт-бланш та свободи. Зокрема, право на судовий захист, вправду на звернення до суду для захисту конституційних прав і свобод, узалежнюють суддів та судову владу загалом від Президента. Показово, що для проблеми із судовою реформою імені Порошенка говорили і самі діючі судді Конституційного суду.

Десятеро суддів, а це більшість від загального складу, висловили просто так звану «окрему думку» до цього висновку. Ці окремі думки містять фразы «істотні ризики», «суперечить вимогам», «виклики та загрози», «застереження», «помилки, долина, недоліки». Виходить, що судді формально дали пожитки на запуск судової реформи, попри те, що самі бачили її невідповідність Конституції? В таком случае от для чого Президенту Порошенку треба було зберігати кадри Януковича в КСУ — щоби судді приймали рішення из-за вказівкою? Тобто так само, як і Янукович.

Для те, що зміни до Конституції не можна вносити в умовах фактичної війни з Росією, говорив і колишній суддя Конституційного суду Віктор Шишкін, відомий тим, що суще суддею КСУ у 2010 році, відкрито виступив проти «конституційного перевороту», здійсненого тоді Януковичем. Вслед його словами, Поршенко як і Янукович, намагається натягнути получи и распишись себе повноваження монарха, керівника президентської республіки: «Він намагається підрихтувати Конституцію, але в неконституційний спосіб».

Віктор Шишкін також лаконічно, але дуже ровным счетом, на мою думку, охарактеризував різницю між колишнім та нинішнім керівництвом держави, сказавши, що «колишні були чесні бандити, а нинішні – цинічні бандити«. Цей цинізм полягає, зокрема, в тому, що Правитель Порошенко судовою реформою свого імені створив всі умови, щоби, до-перше, уберегти від покарання попередників, а по-друге, надовго законсервувати корумповану і лояльну судову систему.

Віктор Шишкін
Віктор Шишкін

Це було зроблено, зокрема, спустя закріплення в перехідних положеннях Конституції повноважень упродовж двох років переводити суддів з одного суду прежде іншого, а також утворювати, реорганізовувати та ліквідовувати суди. Останнє поноваження діяло протягом півтора роки з моменту ухвалення змін давно Конституції. І Президент ним скористався — за три дні предварительно закінчення терміну для цих повноважень. 21 грудня Вища Ада правосуддя з турбо-швидкістю в 1 годину ухвалила відповідне рішення, а 29 грудня 2017, якраз під новорічну ялиночку Директор ліквідував більше 100 місцевих судів.

Не реорганізував, а саме ліквідував з вказанням, що президентський декрет набирає чинності з моменту публікації, і створив замість них нові. Тоді активісти і адвокати одразу забили сверху сполох — а що буде з мільйонами справа, які розглядались в цих судах, в тому числі справи Майдану? По (по грибы) процедурою їх розгляд, який вже триває роками, надо розпочинати наново, або рішення у таких справах можна если викинути на смітник. Так-так. Вам без- почулося. Рішення у справах Майдану можна буде викинути нате смітник.

Оце і є той реванш регіоналів про який бормотать (про себя) Порошенко і якого він зовсім не боїться. Звичайно, згодом суддівські органи запевнили, що розгляд справ може бути завершений в тих судах, які їх единым духом розглядають. Але формально підстави для того, аби оскаржити таке рішення вже є.

Окрім того, експрес-ліквідація судів відбувалася подле повній відсутності інформації про те, коли, як і хто з суддів если переведений на посади в нові суди? Скільки коштуватиме і як если організовано створення нових судів? На ці питання ніхто відповіді отнюдь не готував — знаєте чому? Бо справжня мета таких перетворень дуже проста: відповідно до самого судової реформи імені Порошенка незгода на переведення предварительно іншого суду у разі ліквідації чи реорганізації суду, в якому суддя обіймає посаду, є підставою интересах звільнення судді.

А це означає, що всіх лояльних можна переадресовать, а всіх нелояльних або заслати кудись подалі від центру прийняття рішень, нежто у разі відмови просто звільнити. Додайте до цього тетюха, що суддів відтепер призначають лише пожиттєво і суттєво підвищують їм зарплатню, змішайте із тим, що двуха суддівські органи, які відповідають за призначення і звільнення суддів, Вища кваліфікаційна комісія суддів і Вища Радка правосуддя, вже показали свою лояльність під отрезок времени формування нового сладу Верховного Суду — і ось вы рецепт контрольованих судів.

Отак за наш з вами рахунок вибудовується імперія клана Порошенка та цементується безкарність влади крадіїв. Єдине, що може виправити цю ситуацію — це альтинг, в якому буде притомна більшість. Але цю більшість в парламенті можемо і повинні сформувати ми, громадяни України, — коль віддаватимемо голоси на наступних виборах за своїх представників у владі.

І тогда не може бути двох варіантів: в українському парламенті мало-: неграмотный може бути місця тим, хто роками і десятиліттями, без труда мінявся місцями з усіма описаними вище результатами. У наступних програмах я розкажу оборона те, як те саме відбувається в багатьох інших сферах. Потому что Україну може відродити лише наш з вами свідомий вибір. Думайте і робіть висновки. Кінець кінцем тутти буде добре, і якщо зараз не добре — подразумевать, це ще не кінець.



+Відео

Обсуждение закрыто.